|
|
|
|---|---|
| Min bil har gått 53000km och det står att nästa service är om 8000km. Är det vid den sträckan "servicelampan" tänds eller tänds den innan? Har fri service ett tag till och det blir på håret att jag hinner den innan bilen är tre år och således går ut. När jag ringde och frågade bmw innan meddelandet 8000km kom upp lät det på dem som att bilen skulle säga till om service vid 58000km (och att jag då kan lämna in den) men nu verkar det som att det snarare blir vid 61000km då eller säger den till 2000km innan kanske? Hoppas det inte blev allt för snurrigt :) | |
|
Miltalsindikeringen räknar ner till när service senast ska vara gjord, dvs lampan tänds innan, i ditt fall rimligen runt 5900mil. Enligt BMW verkstäder jag pratat var det OK att serva upp till 500 mil innan, men då handlade det om första service och lång tid kvar tills det fria serviceavtalet löpt ut. I ditt fall är de kanske inte lika villiga att stå för kostnaden så långt innan? |
|
| Tack, det var bra. De sa att om det var väldigt nära kunde bmw gå med på det men inte några hundra mil. Vore surt att missa en stor service med några hundra mil :/ | |
|
Kolla med en annan verkstad! Typ 250 mil eller så brukar de gå med på. De får ju betalt av BMW men det är säkert sämre timpeng/förtjänst än när kunderna själva betalar och har de fullbokat i verkstaden med andra jobb är väl "flexibiliteten" sämre... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Min erfarenhet är att när "lampan" tänds är det ok att lämna in den på gratis service, och "lampan" tänds typ 200 mil innan servicen skall vara utförd. | |
|
Ja blir orange 200mil innan den räknat ner till 0mil. jag skulle serva mitt andra oljebyte ca 5400mil hade fri service åxå och jag ringde och beställde tid då sa de att de skulle ta bromsvätskan åxå, den var inte orange ännu men var i godkänt tid (inom 10 veckor fram) när jag hämtade bilen var bromsvätskan inte bytt, bara den andra servicen var gjord så jag frågade - de sa att den måste vara orange, de får inte betalt från BMW. (de hade ändrat sig på verkstaden) riktigt surt!! har 12mil fram å tillbaka till verkstaden så jag fick köra och serva igen efter 2månader (enbart bromsvätskan) |
|
|
Riktiga tröttmössor på den verkstaden. Har man från början sagt att man ska ta med bromsvätskan, men mot förmodan inte kan det så kan man väl åtminstone höra av sig och fråga om dom ändå ska byta vätskan mot ordinarie debitering, eller alt reducerad kostnad. Men detta är vissa märkesverkstäder i ett nötskal... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.