AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
780

Morrande motor, fel på vibrationsdämparen (remskiva,vevaxlen)?

[C
24
[CHRILLE]
320d -2012
Tjena!

Jag har under hösten upplevt att motorn börjat vibrera och låta mer, och har läst mig till att vissa personer som upplevt detta symptom har bytt vibrationsdämparen som sitter fastbultad på vevaxeln. Är det troligt att det är fallet även för min bil? Bilen i fråga är en BMW 320d 2012 E90 LCI. Bilen har gått ca 11500 mil.

De symtom jag har är att motorn låter mer än den gjorde för ett par månader sedan och både avgasröret och plastkåpan på motorn vibrerar mycket. Först trodde jag att avgassystemet hade en läcka, men jag har inte hittat något hål i avgassystemet eller flexröret, vilket gör att jag tror att ljudet kommer någon annan stans ifrån.

Någon här som har input på om jag kan vara på rätt spår eller bör jag kolla upp något annat? Jag vill få ordning på bilen då jag tröttnat på att den låter som den gör.

/Chrille
Fl
1
Florinel
320i - 05
Tja
Jag har också upplevt på min 320i - 05 en viss morrande /skramlade , vibration vid start och när man gasar . Lämnade bilen på Mechanum som sade att kamkjedja måste bytas och även spännrulle.......helt i onödan, 20 tusen lättare i plånboken och bilen låter likadant. Vibrationdämpare?! Aldrig hörde om sådant , men kommer att föreslå till mekanikerna på Mechanum !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.