|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min kupéfläkt har gett upp nu lämpligt till minusgraderna. Tänkte fråga er lite vad typiska symptom är om den är trasig eller om det är effektsteget? Som den är nu så rör den sig otroligt lite på full ström om man sticker in handen och känner genom insugen. Den snurrar väldigt sakta på högsta fläktläget alltså, och den går inte fortare om man hjälper den. Stänger man av fläkten och känner på den så går den ganska trögt att snurra, den ska väl snurra lätt? Tänkte bara höra om det är nåt typiskt symptom på att lagret skurit? MVH William | |
|
Den ska snurra lätt. Jag hade problem med att fläktens lager kärvade ihop på min gamla 735-87 så säkringen gick hela tiden. Det tyvärr ett jäkla jobb att byta fläkten på e39. // Magnus |
|
|
Som jag befarade! Men inget att göra åt det blir att beställa kupéfläkt. Har läst runt och verkar ta 4 timmar på BMW verkstad. Men får köra på och återkomma med hur lång tid det tog för mig. Läste även att man kunde lyfta enbart den övre delen av instrumentpanelen utan att röra den undre, det bör väl spara tid? Mvh William |
|
|
Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kupéfläkten har inte gett upp! Den måste ha fryst fast och därmed inte kunnat snurra. Började med att värma med elpistol och då kom den sakta men säkert igång utan några missljud. Jag misstänker direkt att mina billiga kupéfilter är bovarna ifall dom släpper genom en liten mängd snörök som får fläkten att frysa vid minusgrader. Som tur var hade jag inte beställt en ny fläkt innan jag upptäckte detta. Ska fortsätta köra i vinter och utvärdera om det är efter kraftigt snöfall eller snörök som fläkten fryser ihop. MVH William |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.