|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, fyller på och efter ett par tre spolningar så "Låg nivå spolarvätska" Hade ingen aning om volymen för spolarbehållaren så jag tänkte nu j-v ska det fyllas fullt, efter en stund så började det droppa spolarvätska framför framhjulet...….. Har läst på efter detta och behållaren rymmer ju bara ynka 3 liter så det var ju överskottsvätska som rann ut förstår jag efter ha lokaliserat var behållaren finns Som jag fattar nu så har jag fel på nivågivaren i spolartanken eller den föga trovärdiga historien att BMW:n inte gillar spolarvätska från Rusta, faan trot Har aldrig noterat någon pöl under där spolvätskebehållaren är monterd Goda råd mottages tacksamt | |
|
Apropå sista meningen, uppge vilken bil det handlar om... ;) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Sorry, 318d xdrive -16 | |
|
Jag har faktiskt för mig att jag läst/hört att vissa spolarvätskor kan ställa till det med nivågivarna i vissa bilar - det ska tydligen vara givare som jobbar med att mäta elektrisk spänning eller motstånd över en yta, dvs. inte rent mekaniska flottörer. Testa att byta spolarvätska - köp från BMW och om det fortsätter att varna då så kan de ju knappast skylla på spolarvätskans egenskaper... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Biltemas funkar, bra o billig! Mvh | |
| Min gamla e91a gjorde samma sak. Blött framför framhjulen. De var från spolarna till lysena de läckte ifrån. Jag orkade aldrig fixa de, var ändå kvar ca 1,5l kvar. Fast fick stå ut med varningen bara. | |
|
Hade samma problem med min f11-2016. Bmw hävdade att jag hade "fel" vätska i, tydligen bara BMW's egna och Lahenga som är ok enligt dem. Nivågivaren mäter motståndet i vätskan och behöver således vara av en viss typ enl ÅF. Mercedes har samma sätt att mäta. Efter flertalet påfyllningar av korrekt vätska hos BMW i samband med service och skadeåtgärdanden kvarstod problemet och det visade sig att det var det en sprucken behållare/anslutning som var problemet. Dvs, de hade inte ens undersökt bilen första gången utan antog bara att jag använde fel spolarvätska. Nu funkar den trots billig spolarvätska! |
|
|
NGV11 Blir mer och mer övertygad om att jag har samma problem som du hade Det jag inte får ihop är att enl.TIS, vad jag begriper, så är min vätsketank för både lyktor och vindruta bakom h framhjul men när jag ska fylla upp systemet så rinner det ut spolarvätska framför h. framhjul Ser även att det går en slang från påfyllningen framåt i riktning mot hjulhuset h.fram Hur som helst var det suveränt att hitta detta forum där mycket kunskap finns för en nybliven BMW-ägare. Var iofs inte så mkt att välja på när man är allergisk mot framhjulsdrift, nu blev det ju dock något slags mellanting med xdrive :) |
|
|
Glömde skriva att jag inte kunde märka nåt läckage på min märkligt nog, trots att den alltid står i garage, men precis som du beskriver så försvann vätskan på bara nån dag. Hur systemet är konfigurerat vet jag inte då jag inte la nån tid på felsökning då BMW stod för notan eftersom det var inom garantitiden. Kom även på att vår förra Audi A6-2014 hade samma problematik med, den läckte dock vätska men problemet var detsamma, sprucken behållare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.