AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.090

Bmw F10 av årsmodell 2015 Värt vad?

Hallå forumet!

En vän har en Bmw F10 av årsmodell 2015 med 15500 mil på mätaren och utrustad med bla skinn och sportratt. Bilen är förövrigt välskött och servade regelbundet.

Finns det något som bör beaktas vid de miltalet? Jag ska ju pendla en ca 10 mil mån-fre och erbjuden TT köpa den för 185k. Vad anser ni, bra köp plus, minus ge mig råd.

Har kommit blocket angående utbud och pris men vill bolla frågan med er.
Du måste skriva vilken modell. Det finns ju en mängd motoralternativ både bensin och diesel samt utrustning, M-sport mm.?

/Anders
Haha, ja det var ju klart en bra miss.

520d Ej Xdrive 2015
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En snabb koll på blocket ger vid handen att du kan köpa en billigare hos en välrenommerad firma, och dessutom få garanti.
Till det priset låter det ointressant tycker jag, precis som Robert skriver.

/Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Slå in reg.nr på bilpriser.se - de brukar ligga rätt rimligt i värderingarna.

Då ser du hur den borde vara prissatt vid privatförsäljning kontra bilhandlare.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Vad bör man ge för bilen?

Skinn, komfortstolar , sportratt och generell utrustning.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...vad säger bilpriser.se?

Mvh
Johan B

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Finns ju liknande runt 160 i alla fall Länk dessutom på firma. 140 för bilen i första inlägget i så fall.

-------
//Lövet
Bilpriser hamnar jag på 197K, + - 5000

Detta är en sedan.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad är det för reg.nr.?

Mvh
Johan B

Vill inte lägga ut reg nr. Den räknades in som en 2016, dragkrok , sportpaket, skinn
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Chassinummer då?

Mvh
Johan B

Tyvärr Johan, jag förstår att tanken är god men av respekt för att bilen inte är ute offentligt till försäljning så vill jag inte outta något reg nr eller chassienr.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilpriser klarar att värdera utan regnummer så det behövs inte

Om det är en -16 så börjar motsvarande på 195. Länk Att köpa privat för 185 är knappast någon vits. Bjud 165-170 nånstans.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Tänk även på att sedan ligger lägre i pris generellt när du jämför med blocket, speciellt för detta motorval. Tycker max runt 150-160 som slutpris låter rimligt om det är ett privatköp, om den har automat, vid högre pris än så kan du lika gärna lägga till 10-20 k och få en med lägre miltal.
Tack för era svar. :)
Brukar finnas ett minsta värde som bilen får köpas ut för (detta för att inte förmånbeskattas) om bilen idag är en tjänstebil. Alltså kanske priset är "fast". (Andreas, rätta mig om jag har fel). Inbytespriset är omkring 110'-125' kr.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Helt riktigt att för att vara riktigt safe så ska bilen värderas av opartisk värderingsman. Extra viktigt om man köper av eget bolag eller av någon man har relation till.

Sen är det givetvis så att man relativt ofta "klarar sig" men det betyder inte att det är tillåtet så att säga.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.