AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.926

Vad jag saknar/önskar att min G30/G31 hade

Sida 2 av 2
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
IE + nappa + komfortstol + EDC + 19" + tonade rutor + keramiska kontroller, är väl specen i kortform. :)

IE passade mig nästan perfekt i hur jag hade velat speca bilen själv, så det blev ganska enkelt val ihop med kampanjen. Nappa var en ganska blygsam tillvalskostnad när man väl valt komfortstolarna och gillar verkligen utseendet (och känslan) på stolarna med det.

Keramiska kontroller var en sån sak som jag kände att jag nog hade saknat (se där, on topic! :) ), så kompletterade med det strax innan produktion. Sjukt oprisvärt, men känner att det kompletterar interiören med det lilla extra. Men där har man ju hälften till integralstyrningen...

Försökte beställa power kitet också, men det är stopp med det för närvarande för nyproducerade bilar (med partikelfilter), får väl se om det kommer tillbaka.

Hela anledningen till beställningen är dock också lite on topic, för det jag saknade i F11an (som såldes idag) var motorn. Få utrustningsdetaljer kan få mig att bli sugen på byte, men motorn är definitivt en sån detalj.. ;)
Fin bil. Vad blev det för färg och pris? När får du den?

/Anders
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bluestone med svart nappa, landade på ca 640' netto. Har inga avtal att luta mig mot, så får gå på kampanjer och trogen kund-rabatt. Jämförde jag med lagerbilarna så var det ändå ett attraktivt pris. Ångrar dock lite att jag gick ur BMW CS, det hade säkerligen gett några tusenlappar till.

Den anlände till handlaren igår och jag hämtar den på torsdag, sjukt taggad! Beställde 11/9.
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Nightvision, är det ingen som tycker det är värt slanten?

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hummer>> För mig handlade det mest om att jag inte kör på vägsträckor där det känns vettigt att ha. Men jag tror att om jag hade kört mycket mörka landsvägar till exempel så hade jag seriöst övervägt det, själva tekniken verkar funka bra! Nu kändes nyttan lite för låg i förhållande till priset.
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
För egen del hängde det med den begagnade bil jag köpte i somras och jag tycker den på hösten även hjälper vid stadskörning. Men jag bor i Sundsvall och där är det både sämre upplyst än i andra städer och mindre folk längs vägen, så när det väl dyker upp en människa så hjälper den. Hade fock gillat om det gick att få upp värmebilden i head up:en, bara om det finns något varmt inom kamerafältet.

Al
48
Allrad
Snart ny BMW
Hummer, jag hade NightVision i min förra Mercedes (s500) men den störde ofta med fellarm så jag tröttnade och stängde av den funktionen.
BMW har ju ett eget system som kanske funkar bättre, blir intressant om någon som har kanske svarar om detta.

Annars vet jag inte om det är värt 19.600:-, jag är redan uppe i 49 tillval...........
Al
48
Allrad
Snart ny BMW
Wiberg, härlig bil du får tror inte du kommer sakna något, gratulerar till ett riktigt bra pris!

Hummer, såg nu att du har NV, hur är det med fellarm? det verkar funka bättre för dej?
Nightvision är fantastiskt bra om man som vi bor lite utanför stan där det kan springa både rådjur, harar och älgar över vägen Åker även dagligen förbi en ridskola där tjejerna ofta är ute och rider längs eller vid sidan av vägen ibland. Däremot så tycker jag inte det fungerade så bra på min 540i i somras. På tidigare X5 F15 med adaptiva led och n v så var det en fantastiskt bra kombo. Adaptiva ljusen lyste direkt upp målet och n v varnade effektivt i mörkret! Värt 20 tkr, allt är relativt men som funktion kan det ju vara ovärderligt i rätt läge.

/Anders
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Jo det finns mycket att välja på i bmw:s tillvalslista. För skojs skull plockade jag ihop en ny bil med samma utrustning som min. 855000kr blev det.

Kul med rean som var på dieslar i våras. Bilen hade gått 2600 mil och var 1,5 år gammal. 450 000kr.

För mig har den bara varnat i onödan då vägen svänger och människan är på trottaren bredvid. Hänt några gånger.

Det jag saknar på min bil är det dynamiska chassiet och de Michelin pilot sport jag hade på förra. Rft är en plåga att lyssna på.

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ok, det låter som att NV är en sån sak som jag inte ska prova för då vill jag ha det. :)

Tack Allrad, nej jag hoppas inte att nåt kommer saknas. Har läst några såna här trådar på andra forum också där folk listar vad de borde beställt och vad de saknar (eller vad de beställde men inte använder), och min känsla är att man prickar väldigt rätt för många med IE, väldigt välkomponerat paket tycker jag. Det som grämer mig lite är power kitet, men det klarar jag mig utan om jag måste. Om det släpps så blir det nog ett köp senare.

Driving Assistant Plus är väl en sak som ligger utanför IE som många vill ha men jag är inte helt förtjust i ACCn. Så jag valde bort den.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Då jag har en UE så har jag det mesta i utrustningsväg och måste dessvärre avliva några påståenden...

"Har du remote parking kan du slå på bilen innefrån och ställa in att du vill ha rattvärme och stolsvärme automatiskt under en viss grad. Inte så miljövänligt men funkar"

Tyvärr måste du vara typ inom en meter från bilen för att kunna starta bilen med Remote Parking. Funkar inte att stå inne i huset/lgh och starta kärran. Värmen i ratten går mycker riktigt igång när bilen startas, men sätesvärmaren går inte igång förrän bilbältet sätts på...

Möjligt att detta går att programmera, men så funkar det iaf i min kärra...

PS. Ikväll räddades jag av Nightvision när det kom rådjur över vägen mitt i stan...
jo
117
johangrinsvall
F11 520d 2014
G31 LCI 530EX
Kör M-sportchassie på en G30 och tycker det är fantastiskt. Byt bort RFT-däcken så blir bilen betydligt behagligare..

e5
21
e543157
BMW 530 G30i -18
Funderar också på att byta ut RFT-däcken mot vanliga däck. Har 18-tum RFT på både sommar och vinterhjul. Vinterhjulen upplever jag som mer småstötiga än sommarhjulen. Vilket däckfabrikat bytte du till? Körde du med RFT först så du kunde jämföra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.