|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kör en 320ci 03. Då skivorna börjar ta sitt slut nu så tänker jag byta dem samt beläggen. Min fråga är vilka jag ska gå efter. Bilen används största dels bara för vanlig dagskörning. Jag vill gärna komma undan så billigt som möjligt men inget biltema. Ljudet är viktigt för mig, inget gnisslande. Hur är det med brembos bromsskivor samt belägg? Jag länkar de som jag kikar på just nu, men ni får gärna ge andra tips. Det uppskattas. Länk Länk | |
|
Jag har köpt Zimmerman på ebay till min 330 och är väldigt nöjd. Typ nåt sånt här inkl belägg: Länk eller den här Brembo: Länk eller Brembo med belägg: Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk Edit: fel länk |
|
| Jag skulle lätt kört på första länken. Dryga 1000-lappen inkl frakt är bra pris för dom sakerna. Zimmerman gör en aldrig besviken. | |
|
Ate, Bosch, Brembo, Ferodo, Textar, Jurid, TRW, Zimmermann och några märken till är alla OEM-leverantörer till olika biltillverkare och har jämförbar kvalitet - "pick your poison"... Dock kan vissa tillverkare ha olika produktlinjer med olika prestanda, t ex har Ferodo det - en "budget-nivå", en "OEM-nivå" och en "Sport-nivå" (i flera steg allt från "sport" till ren bankörning av olika karaktär). Dock brukar merparten av OEM-beläggen ha den tråkiga förmågan att de skitar ner fälgarna väldigt mycket. Jag har provat Ferodo DS Performance som är ett sportigare belägg (inget renodlat racingbelägg) som förutom att det fungerar lite bättre på "allt" (bättre bett initialt, tålde värme bättre mm) var de lika tysta som OEM-beläggen trots avsaknad av skrikdämpningsplattor på baksidan OCH de smutsade ner fälgarna mycket mindre (den smuts som blev, var dessutom inte lika kolsvart utan mer ljusgrå). Möjligt att de var lite hårdare mot skivorna men inte jättemycket i så fall. Dock är de dyrare (ca dubbelt mot OEM-kvalitet), men klart värt pengarna som jag ser det. Tänkte montera samma belägg på F31:an när det blir dags (har dock 6 mm kvar på dem eller mer). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.