|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett litet problem med min e91a när bilen blir varm så märkte jag att det kommer ljummet luft ur högersidan av bilen medans vänster sida blåser in varmluft. reglaget i mitten av bilen är inställd på varm och temperaturen till 28 på båda sidorna, men som sagt ljummet luft ur höger sida och varmt ur vänster. Någon som vet vad det kan vara för fel? Haft samma problem? Adu Oancea När du älskar att köra | |
|
Nu gissar jag loss: antingen är det en givare på höger sida som indikerar fel temp (för varmt) och försöker kyla ner till 28 grader. Eller har något spjäll som ska dirigera varm eller kall luft hängt sej i öppet eller stängt läge så luften kommer fel eller inte fram dit den ska. Men hur man komemr fram till vad det är, det lämnar jag till någon av de som kan mera här. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Det bör ju finnas någon form av magnetventil som sköter detta. De är öppna om de är strömlösa. Du borde kunna dra ur kontakten till denna och sen testa. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Nä, jag tar tillbaks det, verkar som de olika sidorna regleras på ett annat sätt. Ser bara ut som en ventil här, nr 5. Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
olaO- Så det är den som styr det och kontrollerar värmen in? Adu Oancea När du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.