|
|
|
|---|---|
|
Har planerat att rycka ur min Panasonic CQ-DFX972 och ploppa i en Nakamichi CD-45, i det syftet att jag har tröttnat på att ha ett bländande blått flipperspel med silverram i mitten av panelen. Hade innan en JVC KD-SH99R som hade samma fina egenskap: Inte passa in. Nu har jag bestämt mig för att skippa allt vad MP3 heter och samtidigt vill jag ha en stilig design som går ihop med resten av panelen, gärna även belysningen. CD-700an skulle väl vara kungen att äga, men eftersom fronten ej går att ta bort....sååå.....lite mycket pengar som förmodligen matar samma människor som tog min JVC. Ringde till NRG AB (generalagent för Nakamichi) och fick pris strax under 4000 inkl moms på CD-45an med "amber" belysning. Fanns för omgående leverans. Frågan är då: Är det någon som har monterat en CD-45, 35 eller 30 i sin E-30. Kan man få ett utlåtande om hurvida det går ihop med BMW-stilen? Kanske även ett foto finnes hos någon vänlig själ? Mvh /Simon | |
|
Hade tänkt göra det samma, men köpte Alpine CDA-7893 istället, passar perfekt med den röda belysningen, tror att Nakkans är mer orange. Mvh Jonas.N |
|
|
Tackar för den synpunkten! Min första stereo var en Alpine, helt ok ljud och användbarhet trots att det var en enklare modell. CDR7837 eller nått hette den. Synd bara att den började skramla i fronten, dålig plastkvalitet. Kanske dags för en ny chans. *Kollar upp din modell* |
|
|
Hmmm.... kan endast hitta 7893 med blå belysning och silver utförande. Har du något tips på en sida där den visas med röd belysning Jonas? |
|
|
Då har du varit inne på den amerikanska sida, prova den här: www.alpine-europe.com eller den här direktlänken: Länk Jag håller på att koppla upp min nya anläggning, det är en 7893:a som driver framhögtalarna med den inbyggda effekten på 4x60 watt, eller snarare 4x20 riktiga watt. Jag har separerat LP och HP delen i mitt passiva delningsfilter och kan därför tidskompa alla fyra högtalare var för sig med den inbyggda effekten. Så småning om skall det till en SWR-1041D 10" Alpine bas och ett MPR-M200, Alpine mono steg, för att fylla ut det som saknas. Mvh Jonas.N |
|
|
Ser endast spelaren i grönt utförande. Kan man ändra färgen eller går det att specialbeställa en röd? Eller är det så att du anser den gröna passa in i BMWns röda interiör? Hade du tänkt komplettera med något system i hatthyllan, eller får det räcka med basen bakifrån? Vilka framhögtalare använder du? Jag kör i dagen med DLS UP5 5.25" kit. Tycker att det låter strålande bra utan steg. Bra ljud i bilen ÄR viktigt. Mvh /Simon |
|
|
Det är valbart mellan röd och grönbelysning. Det blir bara bas bakifrån, och fram har jag Alpine SPR 136A. Länk Mvh Jonas.N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.