|
|
|
|---|---|
|
Min far har en X3 2013, han fick extraljus monterade på verkstad ifjol och har sedan dess haft ett mkt udda problem. Ibland så blinkar extraljusen ett antal gånger när han slår på dom första gången. Det händer alltså inte alltid men det verkar finnas en koppling till temperatur, är det minusgrader så sker det oftare av någon outgrundlig anledning. Nyss bytte vi extraljus och ett tag hade han inga monterade, bilens helljus betedde sig likadant då, dvs blinkade några gånger vid första påslag. Det självklara är ju att åka tillbaka till verkstan men vad i hela friden kan detta bero på? Inkopplingen är vad jag förstår gjord med en klassisk strömtjuv. Vi har provat byta relä, sitter ett 40 amperes där nu. | |
|
Vi har exakt samma grej på våran X3:a. Speciellt när det är väldigt kallt händer detta. BMW installerade extraljusen för något år sedan och minns jag rätt så sa de att dessa problem var vanliga och att de använde ett specialrelä som inte löste problemet helt men minimerade uppkomsten av det. |
|
| Aha, se där. Men det kan ju inte vara så att alla som har en X3 med extraljus åker omkring med detta? Hur har ni kopplat in era extraljus? (ni som inte har problem alltså? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.