AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
495

Svårsåld diesel ?

Hello!
Hjälp en tanta (BMW-fantast från första 2002:an på 70-talet) med en prisbild på en 325 td -95,16000 mil,import,s-bok,två kända sv.ägare,M317´´, nybes. kanonfräsch in+utv.D-pump hittills funkat.
Måste bort för större (528i Touring).

Mvh Madde

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Ge mig 100.000:- emellan så kan vi byta!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
AC? Om den inte har det gissar jag på spannet 70-90 kkr. Ovanlig vagn, dock utan det lilla s:et som motsvarar ICn väl?
Som Asken skriver...har den AC...övrig eventuell utrustning? Askens värdering stämmer säkert bra...dock ett ganska stort spann.

/Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Den modellen har "bara" 115hk och därmed inte lika atraktiv som TDSen som har 143hk.
Tror inte att man får ut mer än ca 60-70'
//Marin
Yes, finns även AC,s+v.däck(nya bak),orginalstereo,nytt avg.rör,"lilla dat.",calypsorödmet.
Har begärt 65 t.(ev.prutbart).Inga svar.

Madde

Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Var har du annonserat? Prova en blänkare i Luleå Dagblad eller liknande. VET att diesel är mer lättsålt där uppe, och att ev. avstånd inte är några större problem. Testa även Aftonbladets bilsajt, som funkar bra och har läsare över hela landet.
Gissar att Asken´s prisspann stämmer rätt väl, även med AC, som dock gör den betydligt mera lättsåld. Lycka till med försäljningen.
Copy, som sålt diesel till en kille som tog bussen från Haparanda.
Nadja
jo annonsera här uppe diesel bilar e lite mer populära här pga den korta avståndet över till finland

finland=brännolja=4kr/liter
Nadja
men nått luleå dagblad har jag aldrig hört talas om (bor i luleå)

men prova www.kuriren.nu www.nsd.se det e dom 2 största lokaltidningarna
Priset på 65 är nog helt rätt men som sagt annonsera norröver...

Tack för svaren. 325:an kvar. Helt otroligt ! Begär 60 `.
Varför annonsera ? Norrlänningarna kan väl för f-n också surfa igenom BMW Power Börsen ?

Återstår enda lösning som inbytesbil hos aukt.bilhandl. mot katastofvärde ??

Mvh
Madde
Norrlänningar är ju inte kända för att hetsa.........

Risken är att du nu får igen det du sparade när du köpte, generellt sett är det ju också en viktig parameter i beg bil köpet " kan jag sälja den här sen??"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Skadar väl inte att pröva en annons i Norrlandsregionen. Kan ju vara att gruppen av människor som kan tänka sig att köpa en 325td inte är lika väl representerade här på BMWPower som t ex de som letar efter en M3:a. Många som letar diesel för 60-70' och kanske inte bryr sig om det står VW, Audi eller BMW där bak surfar nog inte på BMWBörsen men säkert läser dom lokaltidningen.
Bara en gissning från en som varken är norrlänning eller dieselbrukare...
Nadja
för det första vad e det här för skitsnack om norrlänningar...usch usch...hehe

Madde: för att sälja en bil får man faktiskt anstränga sig lite...du kommer nog inte få sålt bilen bara för att du kastar in en annons i bmwpower...det är ju säkert inte den mest besökta annonssidan...som programmer säger dom flesta som vill ha en diesel bil bryr sig nog inte om märket...prova blocket.se och alla dom andra mindre annonssidorna
och gör som jag sa förut sätt in annonser i nsd och kuriren 100 spänn kan du säker avvara för att få sålt bilen...norrlänningar är nog den grupp du kan hoppas köpa din bil...det e ju ingen ide att äga in diesel söderut dyr skatt och deiseln e ju nästan lika dyr som bensinen att tanka..prova här uppe...dom flesta me diesel bil kör med brännolja från finland för 4kr/liter då e det värt att ta diesel

och förresten prova annonsera på www.mobile.de då får du med finland oxå...jag sålde min deisel merca dit förra året

//Nadja norrlänning och fd dieselbrukare
gu
42
gus e30
325 e30
Prova med ATL (bonn tidning). Det är ganska dyrt att annonsera där men många som vill ha dizel. www.atl.nu

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.