AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.460

Vinande från motor, 320D 2014

Hej

Har ett vinande ljud från motorrummet någonstans, blir inte klok på vart det kommer ifrån? har filmat ljudet så hoppas jag någon här kan tänka sig vad det är, vore underbart..
Det är alltid som värst vid kallstarter, ibland låter det mer och ibland mindre även vid kallstarter. Men det minskar när motorn blir varmare, osäker på nu om det blir helt tyst när den e varm men det tror jag.

Här kommer film:

Transocean
Din turbo laddar helt enkelt för lite, snacka med BMW eller en optimerare så kommer den att vina som en riktig beast :-)
Hade själv samma problem, fick turbon utbytt och ljudet försvann och draget blev bättre. Vad jag minns går den under avgaslagen (kanske utsläppslagen :) ) och den gäller i 8 år sa BMW - så gratis!
Åh fan är det turbon, hoppas verkligen att jag har turen så bmw tar på sig det då. Men jag brukar aldrig ha någon tur med bilar så det får jag säkert stå för själv :(
Mr
59
Mr.Chang
118i-2017
320dA Touring-2014
Min 320d-2014 viner också, ljudet påminner om generatorvin i bilstereosammanhang. Den har låtit så sen ny men endast vid kallstart (typ minusgrader) och det försvinner efter en liten stund körande.
Mr
59
Mr.Chang
118i-2017
320dA Touring-2014
Förresten tittade på din film nu och det påminner om min kollegas tidigare problem. Vi trodde också det var turbon men i det fallet var det kedjefriften till oljepumpen. Det var iofs på en 428i-2014. Efter åtgärd så försvann vinandet.

Du får kolla med verkstaden. Lycka till :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.