|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ingen exakt siffra, filmade lite bara och ”räknade” ungefärlig tid i filmen, men 0-100 typ 3-3,5? Jo den ”dansade” med baken de fösta metrarna :-) |
|
|
super ! Coolt du tog kontakt via whatsapp :) Nu ska du få se på snabba 140/240/340. Vi ses ! |
|
|
Update! Det visade sig att rusbe och jag bor i samma håla :) Vi har träffats och gasat lite. Han är flitig användare av min dragy ..ha ha ha Hans 135:a är xdrive, sjukt snabb de första metrarna. Inget däckskrik..den bara bär iväg. Tror han är på 4,2 sek medan min är 4,36 med RWD. 100-200 är det stor skillnad..ja stor och stor men tiondelar är viktigt. Hans gör 10,36 och min 8,27. Här märks det att det saknas lite power i 135an+ att xdriven verkar ta mycket av effekten. Det känns verkligen att det saknas "det där lilla extra" när man är över 150. Det är lite mekk att köra dragy med. En del får bra tider med manuell växling..andra måste köra auto växel. Drar man förbi 6500 så tappar man mycket tid. Växlingen måste vara exakt på 6500, man växlar bara en gång ( 4an till 5an ). Nu vet jag att han planerar mer power..förhoppningsvis kommer han precis under 10s. ja ja det var en lite update ifl ! |
|
|
Kul! Är van med original prestandan nu, börjar bli dags för ett steg 1. Fick min 100-200 till ca 12 s, jag har dock manuell. Kapar jag 2 s på den med ett steg 1? |
|
|
Ja det tror jag, steg 1 är klart tillräckligt. Jag har en video med steg 1..ifs med en 300 cells downpipe. En del skrev att den är lika snabba som steg 2. Jag la 2 videos så de kunde kolla dem samtidigt. Den flippa i launchen ...så ta det för vad det är. No haters :) Steg 1 kan jag nog jämföra att du får 80 hk extra, det märks enormt mkt och den kommer liksom till liv på ett bra sätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.