AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
395

Nu är den avställd...

bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
F******n va jag lider... Vill vara och åka i den varje minut men när snön kom idag så sa jag att nu får det vara nog för i år! Nu står den inför en lång vinterdvala i en mörkt garage någonstans i Sverige. (eller var det Norge). Fick dessutom skriva över e-30 på min flickvän så vi kom ner till 4000/år i trafik... Jag skulle fått betala 6000/år. (1000mil, lika gamla, bor ihop) lite skummt men så är det. Hon blev skit glad att få äga en BMW, så nu äger jag inte ett enda fordon tack vare alla ungdommar som gör så att premierna åker upp :).

Annars så väntar nu en gooing vinte med många ställ och så få avåkningar som möjligt... :-)

// Ha det //

// Må ni dyrka BMW, jag avgudar det dom gjort för mitt liv! //

M5 I LOVE

Länk

Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Äh varför ställa av redan? Ok om det är för din koppling men annars? Ok, snöar det mer så förstår jag men det är ju lite bara lite vatten trots allt! den riktiga vintern har ju inte kommit! Tror inte bilen tar skada av detta, men aja, vad gör man inte för sin bil?! =)

/Manray/
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Förstår hur du känner, ställer av min M3:a på Fredag!

Mvh Abbe
Länk
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Ska också ställa av min M3:a....blir antagligen i slutet av denna månaden.Känns tråkigt att ställa in den,men vad gör man inte för att behålla den i ett fint skick :)

Man får trösta sig med att glida omkring i 525:an med rejält basljud!!!

Mvh Ricke
DanTheMan
Ärligt talat grabbar...förstår jag inte varför man ska ställa av en BMW,dom e ju för fasiken gjorda för att klara snö o rusk..Har man köpt en bil för en massa stålar ska man ju för fasiken köra oxå eller e det så att bilen ska vara fin till nästa ägare??
Fattar inte detta så vida man inte har nån Ferrari eller liknande.
Mina tankar bara !
Danne

bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
DanTheKid....:)

Jag vill inte riktigt utsätta min m5:a för den behandling som mina vintebilar kan utsättas för! Dessutom så behöver jag vinten för att småjustera och plocka med bilen.

M5 I LOVE

Länk

Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag ville inte heller utsätta pärlan för snö slasket, dessutom har ingen av de tidigare ägarna kört på vintern med den heller. Var en avgör väl hur man vill göra.

Mvh Abbe
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
bmw_m6,

Var och kollade på din bil när den stod hos Europavagnen. Hann inte köpa den före dig.

Så det blev en 523iT istället. :)

Med vänlig hälsning,
/Jonas
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Jonasjonas:

Jag åkte 80 mil för den...

Det är lite småfel men det får man väl stå ut med. Kopplingen rasade efter 200 mil sen är det glappt i en dörr men annars så går den skit fint i motorn enligt bmw som har lyssnat och kännt lite.. :)

Nästa gång så blir det en Alpina Touring!

M5 I LOVE

Länk

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Okej. Den ser väldigt fin ut iaf, hade den farthållare? Tyckte pappa sa att den inte hade det?

Är nöjd med 523:an. Inga problem med den.

Nästa byte blir det en E39 M5.

Med vänlig hälsning,
/Jonas
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Tyvärr inte farthållare...
Men jag brukar inte ligga på en konstant fart med den ändån. Det är lite för mycket effekt för ann sås köra :)...
Var det din pappa som kom precis när jag hade skrivit på pappren?
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Tyvärr inte farthållare...
Men jag brukar inte ligga på en konstant fart med den ändån. Det är lite för mycket effekt för ann sås köra :)...
Var det din pappa som kom precis när jag hade skrivit på pappren?

M5 I LOVE

Länk

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Sorry att det blev 2 inläggg... :(
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Personligen så ställer jag av min M3:a dels för att det är ett j*vla jobb att hålla den fin under vintern.Sen så har jag inga vinter däck till den och för det tredje så behåller den värdet mycket bättre,så att man kan få igen lite av alla dom stålarna man slängde ut på den vid inköpet!!!
Så jag kör hellre med min rostiga gamla 525:a -88.........vilket inte behöver lika mycket omvårdnad längre.....
Mvh Ricke
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Hm, vi var inne och kollade på en 735:a. När vi gick så kom du(?) i M5:an, efter en provtur, förmodar jag. Du kanske såg en vit Ford Galaxy parkerad utanför Europavagnen? 8)

523:an blev ett rent impulsköp.
Nöjd hitils, förutom att det skrammlar lite från baksätet någonstans.

Mvh,
/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.