AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.105

Problem att dieselvärmare på e70 2011 som inte startar

Lo
55
Lojvet
325-88
X5 40d 2011
535 e34 525 e34 touring folkracebilar
Hej har problem med dieselvärmaren som inte vill starta, starta ja i menyn startar fläkten och går ett tag men inte värmaren sen stannar fläkten.
Nån som har nått tips va man kan kolla?

Lojvet med bmw
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Brukar vara värmaren som låst sig. Behöver då nollställas med diagnosverktyg.
Går att göra själv med denna(jäv):Länk
Elller lämna till Bmw, jag tror inte allbilsverkstäderna klarar detta.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Lo
55
Lojvet
325-88
X5 40d 2011
Tack så mycke Ola för all hjälp nu går den igen

Lojvet med bmw
Tänkt på att ladda ditt batteri om du kör korta sträckor och kör med värmaren. Efter tre misslyckade startförsök låser sig nämligen värmaren, och det beror på att batteriet inte har kräm att dra igång den eller för lite soppa.
Lo
55
Lojvet
325-88
X5 40d 2011
Tackar för tips. Men den har varit låst sen ja köpte den, så ja köpte nytt batteri och kodade in så förhoppningsvis ska de funka nu. Fixa de me hjälp av tools32 och inpa. Nu är de bara att bygga om den så ja får den som motorvärmare oxå.

Lojvet med bmw
Det vanliga är batteriet. BMW kör ju bara ett batteri i hela bilen vilket är kasst när man har värmare i bilen. Min låste sig förra vintern och jag låste upp med Autocom.
Kör mycket korta så det va bara en tidsfråga. Men nu laddar jag en gg i månaden.
Bygga om så den bara värmer moton hade jag velat. Kupén skiter jag i. Blir snabbt varmt plus att man har rättvärme. Men det går kanske inte och få den bara till motorn?
Lo
55
Lojvet
325-88
X5 40d 2011
Ja så är de ju, så känner ja oxå att viktigtast är motorn när man bor i mitt på Sverige. Ja vet inte men en kille i Östersund ska ja till och se om de går och bygga om min till iaf motor och kupé. Läste här att man kunde sätta i en lampa så man fick bägge på 5serien så kanske nått som funkar de oxå. Funkade ju att värma motor och kupé på e39an, och de funkar ju på lastbilen ja kör. Men de ska prioritera motorn om de går och helt isfria rutor.

Lojvet med bmw
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Men är inte värmarna i nyare BMW "dubbelkrets-värmare"? Som först ser till att isa av rutor + värma kupé och sedan öppnar ventilen mot motorn? I så fall behöver man ju inte bygga om något.
/M

Mina bilar: Länk
Lo
55
Lojvet
325-88
X5 40d 2011
Ja vet inte måste kolla igen, dom sa till mej i Sundsvall att de va bara för att värma kupén. Och som ja fattade de på en 5serie från 2014 kunde man sätta en lampa så ventilen va öppen jämt, så ska forska i de lite. För ja har vill ju ha varm motor och överskottet ska gå till kupén.

Lojvet med bmw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.