|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Beställt mycket från trodo.se till BMW på senaste. Kanske lite dyrare än autodoc men snabba leveranser och alltid rätt. | |
|
Beställt saker från autodoc säkert 2 gånger i veckan de senaste 4-5 veckorna. Beställer du på söndag eller väldigt tidigt på måndag så har du oftast grejorna fredag samma vecka, det är inte allt för dåligt enligt mig. Att tänka på med Autodoc är: Att alltid beställa med OEM nummer. Reg nummer genererar massvis med felaktiga resultat i princip varje gång. Att "I lager" innebär inte att dom har det lätt åtkomligt i ett lager i närheten av packingcentralen. Att "I lager" innebär inte att dom har ANTALET du vill ha i lager, inte heller får du någon notis om det i kundvagnen utan de uppmärksammas oftast vid packningen ett par dagar senare, därefter frågor dom om de kan byta ut resterande eller alla mot ett annat märke. (Jag är imponerad över deras snabbhet att sköta dessa ärenden via mejl dock, senast löste det sig 2h efter första mejlet från dem, då var min svarstid största anledning till tidsfördröjningen.) Att välja välkända märken lönar sig, de billigaste lågprisprodukterna de har är värre kvalitetsmässigt än den värsta kinakopian av en del jag någonsin sett (Typ stark osv.) ________________________________ Har inte kommit på någon catchy signatur än, återkommer. |
|
|
Mina erfarenheter med Autodoc är bra. De har lite att jobba på... Jag har fått fel luftfilter en gång, men det la jag på lager och det passade på nästa bil Jag fick fel bromsskivor en gång, då jag var lite slarvig i beställningen, lite gneteigt med returer och så, men det ordnade sig Sen har de vid ett par tillfällen justerat beställning, för det var fel på Reg nr sorteringen, dvs att jag inte kollade oem själv. De gjorde det och justerade till. De är inte snabba Nu har jag en drivaxel på g, hoppas det blir rätt, då jag beställt verkstadstid ... Nästa gång ska jag testa Trodo, verkar vara ungefär samma priser... |
|
|
Hej alla. Jag vill dela med mig av min erfarenhet av Autodoc, kanske kan den vara till nytta för någon. Jag beställde reservdelar, men det uppstod en obehaglig situation med returen. Budfirman försenade processen avsevärt. De hämtade paketet, men sedan var det tyst och statusen förändrades inte på flera dagar. Jag var tvungen att ta reda på var returen befann sig, skriva och klargöra detta. Autodoc tekniska support svarade och höll mig informerad, även om situationen inte var deras fel. Till slut accepterade de returen, men det tog längre tid än jag hade önskat. Som en ursäkt skickade de dock en extra rabattkupong, vilket var oväntat och trevligt. Ja, den långa returprocessen lämnade en dålig eftersmak, men deras inställning till kundservice är adekvat och de ignorerar inte problem. |
|
|
Hej, På Autodoc så brukar handbromsbromsbackar eller monteringssatser säljas parvis, köpt massa delar genom åren till mina bilar. Har fungerat bra, har vid några tillfällen fått skadat gods men lätt att reklamera. Faktiskt ganska nöjd då jag alltid fått rätt delar som beställts, samt det märke jag valt. Intressant det här med att köpa bildelar på internet. 2006 då jag var fattig maskiningenjörsstudent (men prompt skulle ha kvar min e34:a 520iat), så "tvingades" jag att börja köpa delar på nätet för att hålla kostnaderna nere. Lärde mig snabbt att söka på art. nr ex ETK, samt sedan leta delar på nätet oftast ebay. OEM nr är det jag brukar söka på, för att undvika felköp. Brukar numera handla på just Autodoc, men även på Tyska sidor som: Hubauer-shop.de. då de har OEM kvalitet med bra priser. Beror lite på vilken del jag behöver. På Autodoc appen ändras dock priserna en del. Har märkt att det ibland är billigare på vardagar, samt dag före den 25:e. På helger t.o.m billigare att köpa från Autodoc via ebay. |
|
| Har alltid köpt Brembo till mina BMW. Handlar man från ett svenskt seriöst företag som t.ex. Getech så får man dessutom möjligheten att ringa och tala med en människa i stället för en chat-bot hos Autodoc. Dessutom så brukar det bli ett par hundringar billigare. | |
| Skit i autodoc och köp från aeromotors.se istället! Billigare och man får inte aids av hemsidan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.