|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en bmw 325 touring e91 men misständningar vid kallstart. N53 motor.Har bytt alla spridare till index 11 samt alla tändspolar+ stift. Solenoiderna till vanos bytt. Det blev ju en avsevärt skillnad när jag bytte detta med det är lite misständningar kvar vid kallstart. Kan detta beror på högtryckspumpen har ett konstigt startljud när den är varm, har inga felkoder. Högtryckspumpen är bytt när bilen hade rullat 6700mil nu har den gått 17300mil. Tacksam för idéer och svar Magnus | |
| Ska tilllägga att dom nya grejerna dom jag har bytt ha rullat ca 10mil. | |
| Det finns en allmän rekommendation att lambdasonder skall bytas runt 16 000 mil. Det kan vara dom eller den som "spökar". | |
| Jag ha kollat lamda sensorerna och dom reglera som dom ska ha kollat med inpa | |
|
Vilket tryck har pumpen vid kall- , resp varmstart? Jag har mätt med Carly. 150 bar kall, resp 200 bar varm Ca. /Anders |
|
|
Hej Kollade nu på morgonen med inpa ligger på ca 150bar kallstart samt 200bar varmkörd motor. Har inga idéer kvar vad det kan vara allting är ju bytt som krångla på dessa motorer😪 tips o idéer mottages. //Magnus |
|
|
Hur påverkar det om insugsventilerna är fulla med koks o sot hade insuget borta och det såg förjävlig ut vänta på att en firma ska göra en walnut blast på den. Kan den misständaoch gå dåligt vid kallstart om det är riktigt igensatt där? Otäta ventiler? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.