AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
656

Motortvätt BMW E46 318 Startar ej efteråt

Hej!

Gjorde en motortvätt, startade en gång efteråt ryckte väldigt mycket då under tomgång. Efter det har den inte gått igång mer, bara nöter på startmotorn inget händer. Bytt tändstift gjort rent i tändstift brunnarna fanns lite olja där, och bytt till nytt batteri. Samma problem ändå! Helt otroligt.....

Vad kan felet vara? Har ni några bra tips ? Någon givare eller liknande ?? vore tacksamt med hjälp.....?
Nja det är väl mer otroligt om den hade fungerat efter att ha blivit dränkt i vatten..

Nä skämt åsido, efter motortvätt så bör man varmköra motorn ordentligt, alltså flera mil så allt vatten dunstar bort. Brukar samlas vatten i tändstiftsbrunnarna med överslag som följd. Kanske har nån tändspole gett sig pga det? Inte ovanligt..

Nä annars är det väl till att hårföna kring alla eldetaljer. Nånstans har fukten gjort att bilen går ojämnt.
Hej!

Den går inte ojämt ens, den startar inte =(

Finns det någon givare som hör till att den inte startar, tänker om kamaxel givare eller liknande ? eller ska den starta ändå ?
Jag tänker pröva att byta mina kamaxelgivare. Jag har en fråga!

Är det samma givare till båda avgas och insug sidan? eller är det olika artikel nr?

Länk

kan jag köpa två av den artikeln och byta mina två givare rakt av ?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hur många startförsök har du gjort efter tändstiftsbytet?

Troligen är motorn nedsurad pga. misslyckade startförsök - det räcker med ett misslyckat startförsök för att detta ska ske.

Boten mot detta är att hålla nere gasen HELT vid startförsök - nöt i tio sekunder ungefär åt gången med gasen nedtryckt - då brukar motorn hoppa igång på några cylindrar och då får man göra några uppgasningar för att blåsa rent resten av cylindrarna och därefter köra en sväng så motorn blir ordentligt varm.

Funkar inte detta bör du först läsa ut felkoder innan du börjar den dyra gissningsleken "byt delar på måfå"...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.