|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hittar ingen direkt aktuell tråd för detta. Ni som kör F30/F31. Hur har ni det med rost? Jag har sett 4- st små bubblor (på olika ställen)på bakluckan när det gäller min egen. Såg detta idag och bilen ska in på service nu på torsdag och ska passa på att ta upp detta. Det har blivit ett gäng bmw med åren och fått flera av dom åtgärdade för rost genom garanti. Tex E46 2st där dörrar,huv och baklucka blev utbytta på båda. Men hittar inget om hur detta hanteras nu för tiden då jag klarat mig med dom nyare bilarna. Vad jag fått till mig är att fordonskontrollen ska vara gjord hos bmw för att garantin ska gälla. Det är den dock med "gul ok" i serviceboken. Alltså utförd men försent. Kan det påverka? Av en person på BMW som jag pratat med så säger han att det inte spelar någon roll men man vet aldrig när det väl gäller. Finns det någon som har någon snabb info skulle det uppskattas då jag har 14 dagars öppet köp på bilen som går ut nu på fredag. /Andreas | |
| Jag hade inne min e61 i våras för just detta. Den är fullservad men inte hos BMW. Var förvånansvärt lätt att få detta åtgärdat. Dom kollade inte upp någonting om hur servicen var gjord utan konstaterade bara att det var en rostbubbla och bytte bagagelucka utan krångel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.