|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E53 4,6is,2002, som gått 17000 mil som stått sedan 2012, som jag nu eventuellt ska göra mig av med! Bilen inte vinterkörd på massa år! Är i ett bra skick,och det enda att anmärka på är lite stenskott på huven,som jag tänkte fixa till. Följande utrustning: Blå metallic Svart inredning(sportstolar) 16:9 display och navigation och DSP Sollucka DVD spelare i taket med fjärr m.m , m,m All service gjord, och jag har bytt generator,ventilkåpspackningar för 200 mil sedan. Bilen kommer besiktas i veckan. Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för? Hade ett tag tanken att lämna den i inbyte för en familjevagn, typ nån 6-7 sitsig bil, men hoppas att nån med stort intresse,skulle vara sugen att vårda denna bil som blivit för lite familjevagn för mig!! Mvh Thomas | |
|
Man kan ju gissa.. Om man har blocket som referens så ligger det ute ett par X5 4,6iS. Ligger mellan 60'-100'. Lite mera mil än vad din har rullat, men iaf en referens på prisspannet just nu.. Tar man med den vanligare 4,4 liters X5:an så ligger dessa från ca 40 000kr och uppåt beroende på mil/skick etc.. Mvh Janne. |
|
| Någon egen ide? | |
|
Om jag skulle få ett bud runt 80 skulle jag troligen släppa den! Frugan som typ glömt bort den,tyckte jag skulle behålla den. Har flera bilar som jag av olika anledningar samlat på mig,och denna bil har jag alltid haft som en "favorit", men har under åren samlat på mig ett flertal andra drömbilar, men iom en eventuell flytt, kommer jag lägga ut vagnparken till försäljning efter nyåret! Efter jag besiktat,lägger jag ut en annons med bilder så får jag se om intresse finns! |
|
|
Lånar tråden lite. En bekant till mig ska sälja sin Bmw x5 E53 2004 4,4liter. Han har ägt bilen sedan ny, 15000mil har den gått. Vad är ett rimligt pris för den? Självklart är skicket på en 15år gammal bil av vikt. Men om den är i bra skick. |
|
Transocean |
Tja, ett rimligt pris för en sån bil ligger nog runt 15 000 -30 000... och allt över det blir svårt. Gamla X5:or med bensin V8:or kan vara rätt svårsålda i dessa miljötider....bara fråga Greta :-) |
|
Jag är själv intresserad av att köpa bilen, därför frågar jag vad ett rimligt pris ligger. Men 30 000kr för en 2004 4.4l 320hk, och samma miltal, utan att det varit 10 ägare låter väldigt lågt? |
|
|
Problemet med dylika bilar är väl att de slutat vara "lyxbilar" och är numer enbart bruksbilar med extremt höga driftskostnader pga. hög förbrukning, skatt och försäkring. Och då har man inte börjat räkna på underhålls- och reparationskostnader. Slitdelar är väl dimensionerade och har påkostade tekniska lösningar = dyra delar. Med lite otur kan en reparation på en sådan bil vida överstiga bilens värde... Så sammantaget är begagnatpriserna väldigt låga och då särskilt satt i relation till vad de kostade nya. Räkna på totala driftskostnaden innan köp! Själva bilen är bara inträdesbiljetten till nöjesfältet - man vill gärna ha råd att åka lite också! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Personligen skulle jag aldrig i livet betala 60-100 för en X5 E53 - men det är för att min högst personliga uppfattning är jag att inte är så förtjust i x-modellerna med undantag för möjligtvis X1 och X2. Rent objektivt är det ju dock som föregående talare säger, att det gamla bilar där saker går sönder med smått astronomiska drifts- och underhållskostnader. De flesta X5 E53 är ju privatimporterade med 25 ägare med ny ägare var sjätte månad med en mätarställning som bara som av en händelse råkat stanna på 16500 mil precis som alla andra bilar med 15 eller fler ägare så för dem stämmer säkert priset 15-30, men för den som nämns är värdet nog högre om det bara är en ägare. |
|
|
Ok, får se om han släpper den för runt 50. Jag vet att försäkring skatt och bensinförbrukning får man dubbla, har ju 840:n med V8. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.