AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.109

Byta generator m57

Sida 2 av 2
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Länk

FAF
205
Börno
530da-03
Tack för länken men ingen ser ut som min =/ Ja har inte dom där öglor utan ja har en kontakt.

Ska försöka lägga upp bilder
205
Börno
530da-03
Så här ser den ut.

Länk

Länk
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Jag undrar om du inte fått med dig "lite för mycket" när du tog bort regulatorn. Vad finns under den svarta "guckan", är det inte 2 öglor?

FAF
205
Börno
530da-03
Är den där kontakten? Tittar man på generatorn så är de 2 stift som sticker upp å passar i den kontakten
205
Börno
530da-03
Titta du på båda länkarna? Syns på länk 2 hur de e från andra sidan av de där svarta guckan =/
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Jo jag såg det men undrar ändå vad som finns under "guckan". Kanske dom 2 stiften ska flyttas över till den nya regulatorn i så fall?

FAF
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...kan det vara så att de två stiften egentligen ska sitta kvar i generatorn!?

Jag skulle misstänka att du fått loss saker som inte ska lossas egentligen...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
205
Börno
530da-03
Kan försöka ta mig in i chryslern imöra å ta kort på hur generatorn ser ut alltså stiften. Kan peta bort geggan oxå å se hur de ser ut under.

Ja bröt inget när ja tog loss detta utan de va bara å lyfta när ja tog bort dom 2 små skruvarna.

Om de e en original bmw generator vet ja int. Då de e första gången ja rört generatorn på denna.

Just nu sitter generatorn från 528:an i denna bil för att fort få igång denna men som ni säkert läst i min andra tråd med pumpen så stanna den ju igen men ladda iaf =)

Tanken är ju att hitta en regulator som passar så ja kan skruva tebax denna generator i 528:an ifall om nån köper den (kanske)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.