AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
979

Köptips Bmw X5 2009-2012

Hej !

Tänkte jag skulle höra med er experter. Behöver en 7 sitsig bil och har tittat på X5an.

Men jag kan inget om BMW nästan. Har skruvat bilar hela livet, så kunskap finns men inget om driftsäkerhet och saker man ska tänka på hos BMW.

Jag har mest kollat hur mycket bil man får för ca 250k och det verkar vara runt den årsmodellen om man vill ha lite motor tex x35d - x40d.

Sexan ska ju vara en pålitlig pjäs om man jämför med fyran som har lite kamkedjeras bla.

Men vad krånglar på dessa bilar och vad ska man kolla upp extra noga ?
Vad drar den blandad körning ca ?
hur är tredje sätesraden, parkbänk eller OK för yngre ?
Kan man skicka på Steg 1 mjukvara utan att motor eller låda lämnar in ?

Ge mig info att gå på. Skillnad på någe Facelift eller drivlina eller infotaiment mellan dessa modeller som man ska spana extra på :)

Tack i förhand för hjälp

Mvh Robin
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Välkommen!
Nu är jag ingen E70-expert men om du använder "sök inlägg" - funktionen ovan till vänster så finner du tio års samlade erfarenheter på forumet. Sök t ex på "E70". Titta även på modellguiden till vänster där du hittar motorisering och provkörning. Betänk också att den nya generationens X5 släpps i nu i November och efter ett halvår har de flesta beställingar levererats och inbyten på F15 har ju sjunkit i pris om än kanske inte ned till 250kkr. Rent allmänt har det sålts få 7-sitsiga X5 så priserna är högre än 5-sitsarna. Siten car.info ger bra input om en bils historik.
Happy Hunting!
Asken
Tack så mycket !

Yes, ja ska kolla runt lite då :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.