|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en 316i 02 som inte startar och när man drar runt motorn på starten låter det som motorn inte har någon kompression. Förra ägaren har bytt kamkedja och efter detta startar inte bilen. Funderar på om kammarna står rätt. Finns två höjder på bakre delen av kammen, (där man sätter låsvertygen) ska de stå olika när första cylinder står i övre tändläge? Hur ska nockarna på kammen stå i framkant (1:a cylindern) | |
| Detta höll jag på med nyss. Ska se om jag minns rätt. Dom "höjderna" bak på kammarna ska stå rakt upp i förhållande till motorns lutning. Avgaskamen kan diffa lite vilket kan göra det bökigt att få på låsverktyget. Nockarna ska då stå snett uppåt ifrån varandra. | |
|
Tack för svaret. Nu står en av kammarnas "höjd" uppe och en pekar ner när cylinder 1 står i övre dödläge. Nockarna snett upp ifrån varandra, menar du på cylinder 4 eller cylinder1? |
|
|
Cylindern längst fram på bilen. Får du på låsverktygen? Minns inte med 100% säkerhet hur det var då jag bara gjort det en gång och är ju ingen bilmekaniker heller. Får hoppas hasso eller joholm får syn på tråden. Dom hjälpte mig och verkar kunna sina saker. Kan detta vara till någon hjälp? Länk |
|
| Länken hjälpte mycket, Tack. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.