|
|
|
|---|---|
|
Monterade en AN MV3D slagvärmare från Länk ifjol och det funkade kanon hela förra vintern, nu knäpper det tyvärr bara i den och cirkpumpen går inte = kaputt. Vet att pumpen ska vara monterad med utloppet uppåt, min lutar svagt uppåt se Länk Behöver jag ordna mer lutning? Om så, behöver jag vara orolig för flödet om jag lägger till några "böjar" på slangen? | |
|
Låter som att det är rätt lika som jag hade i 325an, som åxå gick en vinter och var monterad liggande. Länk Termostaten på en halv minut, sen av en minut... Länk Skulle starkt rekommendera att montera värmaren stående. Behöver inte vara orolig för flödet, den lilla "strypningen" som blir är i värmaren. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| OK, var inne på det. Tack! | |
| Sitter det dieselvärmare också | |
|
Nej ingen dieselvärmare. Blir att sätta dit en värmare på 500w nu, vill tro att det räcker och att mindre effekt innebär större chans att den håller. Grubblar som bäst nu på vilka böjar mm jag måste inhandla, blir ett litet pussel. |
|
| Sverige: Din installation i 325:an ser exakt ut som min, hur gjorde du om den? Bytte du plats helt och hållet? | |
|
Det blev ingen mer slangvärmare i 325an. Den defekta togs bort. Såldes med kontaktvärmaren kvar. I 130in blev det en annan, korrekt, installation. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Så här monterade jag min. Har funkat hela förra året och kör fortfarande.. Länk |
|
|
Sverige: OK Chip_saffire: Får inte länken att funka |
|
| ......själv har jag blogg 200 watt under oljetråget (kontaktvärmare)........ | |
| På min förra bil hade jag 300w under tråget, kan inte påstå att den nånsin kändes uppvärmd... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.