|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkte göra att försök hör och se om någon vart med om liknande fel. Min farsa har en X1 xDrive -2012 som funkat väldigt bra i alla år. Men senaste sommaren började den strula lite. När man gasadd, lite som mycket så började den bete sig att rycka hyfsat mycket. Körde jag från stillastående så ryckte den ganska jämt hela vägen upp tills den la sig på kanske 3-4 växeln (automatlåda). Även vid kraftig acceleration från rullande när den växlade ner och gasa på så ryckte det. Den acceleration som den ska men märkte lite att den inte hade riktigt samma acc som tidigare. Nu när det blivit kallare ute så rycker den inte lika mycket, senast idag kände jag det endast när bilen vart lite varmare. Lämnade in bilen på BMW i Segeltorp igår. Dom hittar ingen felkod och kände själva ingenting. Då jag har hyfsad koll så känns det drivlinerelaterat än motorrelaterat. Någon som känner igen sig och vart med om liknande? Känns surt att betala felsökningsavgift till BMW för något dom inte hittar. Hoppas någon kan hjälpa! Vänliga hälsningar, Marcus. | |
| Kan eventuellt vara fel på gasspjällspotentiometern | |
|
Okej, vart sitter den delen? Skulle det kunna vara en grej som gör att den ibland funkar som den ska och ibland inte? Tack för svar! |
|
|
Fördelningslådan!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
En av mina gissningar också, Johan! Tydligen inget vanligt fel på dessa bilar enligt BMW Segeltorp dock. |
|
|
Fördelningslådan är elektroniskt styrd och BMW kan koppla ur den elektroniskt som felsökning - om ryckningarna upphör när fördelningslådan är urkopplad har man troligen hittat felkällan... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Inte för att det är en patentlösning men åk förbi www.bilmotorteknik.se och se vad de har och säga och ge de denna infon ovan. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.