|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nästa vecka så tänkte jag plocka ut min EGR för att rengöra den, bilen är en 535dx-2012. Den är byggd tidigt 2012 och kommer tyvärr inte återkallas som nästa i media. Är det någon som har en bra guide på hur man demonterar och monterar samt vad man bör rengöra den med? På senare tid så har jag känt avgaslukt i kupén, osäker om det finns ett samband men det ör vid tomgång samt vid salt körning framåt. Bilen drar även små mängder kylvätska (1dl/200mil) Mvh Mberget | |
|
Hade samma problem som du med avgaslukt, i mitt fall var det packningen mellan EGR-kylaren och grenröret som var dålig, blev bra efter bytet. I mitt fall kände man lukten under huven vid grenrören. Händer även att EGR-kylaren började läcka i den "flexibla" delen i mot grenröret, så jag passade på att byta EGR-kylaren mot en bättre begagnad lågmilad med senare tillverkningsdatum när jag ändå höll på. Relativt smidig operation, när du väl fått bort elfläkten som dras uppåt. Underlättar om man tar bort laddluftröret till insuget som sitter lite i vägen. Glöm inte att även byta de två rören med oringar mot blocket för kylarvätskan. Instruktioner finns här: Länk |
|
| Stort tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.