|
|
|
|---|---|
|
Jag har noterat att min nattvision på min BMW 520 2015 är väldigt mörk på skärmen ibland. Verkar vara mest vid fuktig väderlek. Någon som har liknande erfarenhet? | |
| Japp. Har fått bytt det mesta på garanti, men fortfarande väldigt luftfuktsberoende. Däremot så fungerar Dytnamic Light Spot lika bra i regn som i torrt väder, så det verkar vara något med översättningen av bilden från kameran till skärmen. | |
| Det verkar vara samma som min. Upptäcker djur och personer bra men är nästan svart på skärmen i övrigt (väg, omgivning mm). | |
|
Tror att dimma/dis som vi har rätt mycket av just nu är en utmaning för systemet. Niklas Fransosen |
|
|
Kan nog vara att dimma ställer till det men märkligt att den fungerar när man tvättar bilen och spolar på grillen där kameran sitter. Jag har haft bilen ute senaste veckorna, vet inte om det gör skillnad. Är ju som sagt fuktigt hela tiden. En annan fyndering: Hur lång garantitid är det på nattvisionen? |
|
| Det är väl den vanliga nybilsgarantin som täcker night vision, dvs två år. | |
| Inga fler som har detta problem? Sedan i höstas och regnet började är det nu allt mer regel än undantag att skärmen är nästan svart. Har sedan en tid bilen (520d 2015) i varmgarage men det verkar inte hjälpa mot mörk skärm när jag startar nattvision. Får väl bli att lämna till verkstaden för felsökning. | |
|
stämmer kan vara mörkt vid fuktigt väder...på min åxå |
|
| Jag har pratat med en bmw-mekaniker och enligt honom är det en brist och inget att göra något åt. | |
| +1. Vid regn framförallt. Justerar upp ljusstyrkan väldigt mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.