|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en e90 330xi -07 där det uppstått ett missljud när motorn stängs av, ett skorrande/skrapande ljud som pågår knappa sekunden. Även när nyckeln dras ut uppstår ungefär samma ljud..? Någon som varit med om liknande missljud? Startmotor som felar, bendixdrev som ej går tillbaka till ursprungsläge? Automatlåda som spökar? Tycker ljudet kommer från där startmotorn sitter men är ej säker. Det gör mig konfunderad när ljudet uppstår även när nyckeln dras ut. Har ingen Inpa eller liknande och den visar Check OK när jag tittar i menyn. Skall ringa verkstad på måndag för felsök. Bilen går förövrigt som den skall vid körning och vid uppstart är det heller inga problem eller missljud. Vänligen, | |
|
Har nästan exakt liknande ljud när jag stänger av bilen som i videon. Av kommentarerna att döma tror någon på felande xdrive (fördelningslåda?). Tyvärr verkar ägaren av videon ej återkopplat om felet. Felsök nästa vecka, man undrar om det är vanskligt att fortsätta köra fram tills dess. |
|
|
Ok, fick upp felmeddelanden på väg hem från jobbet. Verkar vara ”terrible triads of lights” efter jag kollat upp dessa meddelanden här på forumet. 4x4!, ABS och parkeringsbroms lyser. Tippar väl tyvärr på att det är fördelningslådan som felar alt. spjällmotor/servomotor eftersom det skorrande ljudet försvunnit när jag stängde av motorn. Blir till att ringa verkstaden imorgon igen nu när det framkommit mer information i fallet. Någon annan som har nån åsikt/synpunkt i detta fall? Tar för givet detta kommer kosta en del, om inte annat får jag reda på det imorgon. |
|
| Efter felsök: ställmotor till fördelningslådan behöver bytas. Kostnad hos verkstad: 12500kr (+904kr felsökningskostnad). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.