|
|
|
|---|---|
| För ett par år sedan, när jag hade kört långt med bilen, så började kopplingen rycka i dragläget. Sedan försvann det. Men har återkommit några gånger sedan dess kortvarigt. Sonen, som vanligtvis kör automat, lånade bilen en dag. Dagen efter ryckte den igen i dragläget. Försvann efter någon dag när bara jag kört bilen. Rycker kopplingen när den blir varm? För att man kört länge eller slirat mycket på kopplingen ? Bilen har gått 14.000, men när jag kör den så funkar kopplingen. Känns onödigt med nya lameller då. | |
| Testa med att lufta kopplingen, om inte bromsvätskan är bytt någon gång (samma behållare som till kopplingen) så byt den också. När vätskan blir varm så bildas luftbubblor i gammal vätska vilket kan göra att kopplingen inte fungerar som den ska. | |
| Aha... den skall snart på årsservice. Jag skall be dom byta oljan. | |
| Kopplingen "hugger/rycker" till och från,det har den gjort sedan jag köpte F10:an (5800mil/3år). Det spelar ingen roll om den fått jobba VARMT på Autobahn eller vid upprepad kallkörning under vinterhalvåret. Så att byta & lufta vätska,är nog värt att pröva,då det är en billig åtgärd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.