|
|
|
|---|---|
|
Är det någon mer som använder BMW Connected appen för Android för att starta sin värmare? För mig så fungerar det uruselt, ca 4 av 5 gånger så försöker den ett tag och säger sedan att den inte kunde kontakta bilen. Med senaste uppdateringen har det dessutom blivit värre, tidigare så fick jag fel ungefär lika ofta men den hade ändå fungerat varje gång nu funkar den inte alls. Som sagt, är det någon mer som använder den? Vad är era erfarenheter? | |
| Kör det och den funkar mycket bättre mot G31 än F15. Så jag upplever att det även beror på bilen (troligen mottagningen). Det är typ 1 av 10 ggr som den inte gör som den skall. I förrgår var tydligen någon server i Tyskland nere så då funkade inte Display Key heller. | |
|
I mitt fall sä är mottagaren en F11. Dock så fungerade det som sagt hela tiden trots felrapport i appen innan senaste Android app uppdateringen. Med den nya uppateringen så får man dessutom massa ljudnotifikationer för startar, håller på, klar, misslyckats som inte går att stänga av..suck. :( |
|
|
Har inte funkat för mej på Iphone (inte heller från webläsare i windows) sen i somras och felanmälde detta till BMW centralt i början av september. Nu för ca en vecka sen la de på nån fix (generellt) och har funkat klanderfritt sen dess. Ring BMW och felanmäl är mitt tips. |
|
|
Ja, det verkar vara den vägen jag får gå. Tänkte först höra om det var ett generellt problem med app eller BMW servicen. Jag kan dessutom nämna att jag såg att jag även hade den gamla BMW remote appen installerad fortfarande och via den ser allt ut att fungera som det ska dom få test jag hunnit göra. |
|
|
Funkar oftast med värmaren för mig, men hitta bilen funkar sällan. Den säger att den lyckades hitta bilen men bara en snurrande symbol och ingen uppdatering på kartan. Kontaktade BMW som sa att de hade tillfälligt problem, men händer allt som oftast. Kör appen på iPhone. Generellt är det en väldigt otillförlitlig app, som gör att man blir avis på kompisar som kör t ex Volvo. Kommer definitivt inte att förlänga abbet när det går ut |
|
|
Ja, den lämnar en del i övrigt att önska. Det ser inte ut att gå åt rätt håll heller, jag har nu använt den äldre appen utan ett enda problem. Man startar app, startar värmare och lägger undan telefonen och märker inget mer av den. Däremot den nya, man startar, den piper högljutt ett flertal gånger under flera minuter och sen misslyckas den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.