|
|
|
|---|---|
|
Gokväll. Tips på företag som bygger avgassystem mottages tacksamt. Gärna Halmstad med omnejd. Ferrita i Göteborg vet jag redan men tänkte kolla om det finns fler alternativ som någon kan rekommendera.. /Mvh J | |
| Raka rör eller vad de heter ligger väl i Götet Länk . Sen finns det en stoooor verkstad utanför Helsingborg nånstans som egentligen håller mest på att förädla typ Toyota Supror o liknande turbo-monster, de skall vara "rätt duktiga" på att bygga avgas, kan bara inte komma ihåg vad de hette, de är typ som JRM Racing. Var i kontakt med det för 6-7 år sedan gällande en "idiot renovering" av en E36 o fick ett bra intryck, och humant pris, bara jag kom ihåg namnet :( | |
| Olright, ska kika :). Tack för tipset! | |
|
Hej! En god vän till mig har en E30 Alpina B6 2,8. Om jag minns rätt så är det Raka Rör som har byggt B6:ans avgassystem. Dom hade bilen i några dagar med uppdraget att få till ett riktigt bra ljud. Dom har verkligen lyckats! Den har ett av de snyggaste avgasljud jag hört! Man vill bara ligga på 4000+ varv och höra hur den ömsom sjunger, ömsom ylar som en riktig racer. :-) Jag vågar knappt tänka på vilka toner samma personer skulle kunna plocka ur en M88! :-) Jag måste bara dubbelkolla så att det var "Raka rör". Vi kommer att prata i veckan så jag ska se till att fråga då! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Hej! En god vän till mig har en E30 Alpina B6 2,8. Om jag minns rätt så är det Raka Rör som har byggt B6:ans avgassystem. Dom hade bilen i några dagar med uppdraget att få till ett riktigt bra ljud. Dom har verkligen lyckats! Den har ett av de snyggaste avgasljud jag hört! Man vill bara ligga på 4000+ varv och höra hur den ömsom sjunger, ömsom ylar som en riktig racer. :-) Jag vågar knappt tänka på vilka toner samma personer skulle kunna plocka ur en M88! :-) Jag måste bara dubbelkolla så att det var "Raka rör". Vi kommer att prata i veckan så jag ska se till att fråga då! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Låter bra! Ska kontakta dom och se vad dom säger. Tyvärr är m88an såld, en annan kärra som ska få nytt system. /Mvh |
|
| Jag fick ganska jobbiga resonanser på min E38 740 med A-Alts ljuddämpare som de byggde på plats åt mig. Jobbet i sig vart kanonbra men ganska öronbedövande på långresa vid låga varvtal. Eisenmannburkarna som satt där innan var inte alls så men tog bort dem p.g.a. usel passform för den bilen. De svetsade även om mitt Eisenmannsystem på M3:an för att få till passformen bra så hantverket i sig är jag mycket nöjd med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.