AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.608

Vad bör en sån här kosta F01 760 alltså?

thekinglives
Länk

Denna säljare inser jag är helt ute och cyklar angående pris och allt annat, men vad
bör en med rimliga mil och "fullpluggad" kosta?
thekinglives
Länk

Detta kanske är en del av svaret.
Arthur Tussik :D?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bilen i annonsen rullade i Gbgtrakten efter den importerades och den såldes i våras på auktion av Kronofogden. Den saknar rätt fälgar på bildena men annars ser skicket vettigt ut och specen är bra.
Jag håller med om att annonserat pris är rena fantasin, jag skulle säga knappt 300 för en 760 M-Sport med låga mil är realistiskt.
Man skall komma ihåg att korta 760 med M-Sport är extremt ovanliga bilar, jag har diskuterat saken med Stephan735i på detta forum och om jag inte minns fel kan det handla om under 100 st byggda vänsterstyrda exemplar totalt.
Jag är själv lite sugen på en sådan bil så jag håller utkik i Tyskland lite från och till men det är sällan det dyker upp något intressant.
Kan man däremot tänka sig en 760 lång utan M-Soort finns mer att välja på från ca 200.000 kr och uppåt, men då med mer mil på mätaren

BMW CS #5139
Envis säljare, har sett att han uppdaterar med ny annons nästan varje dag, tar bort gamla, lägger in ny, bilen är känd vid detta lag och ingen verkar vilja köpa den av förståeliga skäl, även den sista idioten går inte på detta pris.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
En lite äldre bil som du kan buda på:
Länk

Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
bl
270
bluetrain
x3 msport
@Johan B:

Det var ju specialinredning i bilen stod det. Jag tror de tagit inspiration efter den danska pööölsekorven. Inte illa! ;)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kanske var direktörsbil hos korvtillverkaren GöL!? ;)

Inredningen gjorde sig inget vidare på korten - men misstänker att det ser bättre ut i verkligheten då det ser lite mysko ut färgmässigt på de flesta korten...färgtonen känns konstig.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
thekinglives
Nej, bilen jag länkade till är ju 100% ointressant, Dess historik och det faktum att
säljaren verkar ha fler än en skruv lös är ju skäl nog för att intresset ska vara obefintligt.

Men Specen på bilen är trevlig, saknar väl inte så mycket, Massagestolar och dubbelglas såg jag inte, men åtminstone massagestolarna kan man ju klara sig utan.

Så en likadan med klockren historik, kanske kunde vara något.
Samma säljare, samma textupplägg Länk

/Anders
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
"Nyservad -08" låter som ett riktigt fynd! :)
Detta exemplar med historiken borde kosta 250-300tkr. Med bättre historik hade värderingen varit högre. Att den har internationell historik måste man dock räkna med, bilmodellen är sådan i grunden ta WBAKA0106ACP83679 det är en av två byggda pre LCI 760i i färgen X04 Mondstein metallic. Den har engelska papper och fransk språkversion och årsmodellkod i chassinumret. Sådana blandningar är vanliga.

Precis som J.L skriver är 760i F01 med M-Sportpaket ovanliga. Till skillnad mot 760Li F02 byggdes de korta enbart i vänsterstyrt Europautförande.

Det byggdes 255st KA01 pre LCI 760i varav 53st har P337 M-Sportpaket och ytterligare 82st LCI 760i YA41 varav 28st har P337 M-sportpaket. Något att ha i minnet.

KA01 sålde bäst i Tyskland med 171st i L801 Tyskland-utförande, 13st till Ryssland, ytterligare 11st har rysk språkversion och hamnade i någon av de forna Sovjetrepublikerna, 1st är i Latinamerika-utförande (kan vara enda som hamnade utanför Europa), 12st med Holländska papper, 7st med Italienska, 6st med Spanska varav en i nämnt Latinamerika-utförande, 1st med Portugiska papper, 6st med Engelska papper, 6st med Franska papper och INGEN med svenska eller danska papper!

AV LCI var 67st i Tyskt utförande och 4st i Ryskt.

Det såldes endast en (1) 760i/LI F01/F02/F03 i Sverige. En Black Sapphire 2010 F02 KB01 och i våra grannländer kom det 2st KB01 LI till Danmark, den ena en läcker Mondstein metallic med M-Sportpaket, den var till salu i Sverige i dec-2013 med 5300mil för 499tkr men stannade i Danmark. i Norge såldes två stycken en LCI LI YG01 och en pre LCI LK41 LI F03, alltså en i högsta bepansringsklass.

Thekinglives: länkade 760i har massage i både fram och baksätet och klimakomfortrutor är standard på 760i. Den saknar rattvärme, det är vad jag ser vid hastig kontroll. Det är en av två byggda i färgkombinationen 416 Carbonschwarz/NACX Nappa Oyster.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.