|
|
|
|---|---|
|
Har en 530 2002, och den ställs av på hösten. Ska plocka ur batteriet och funderar på detta med larmet. Batteriet är tomt och måste ur för att inte frysa sönder under vintern. Men när jag tar bort ena kabeln går ju larmet igång, eller hur? Det har visst egen strömkälla. Hur gör jag för att slippa höra larmet och hur gör jag för att det inte ska gå ingång i framtiden då batteriet är borta? Tänker så här; Om larmet går igång när kabeln tas bort, går det då även igång när det inte finns nån kräm alls kvar i det med kablarna på? Hur länge räcker larmets egna strömkälla om batteriet är borta? Var sitter själva larmgrejen, där man väl kan ta bort en kabel för att koppla bort larmet helt? | |
| Du kopplar loss batteriet utan att ha låst bilen sen låser du manuellt! | |
| Hej Dawwe. Om jag gör så behöver jag alltså inte oroa mig för att larmet ska gå igång senare efter att jag plockat bort batteriet? Det är alltså så här lätt, enligt dig? | |
| Det är ju så jag gör på min E39 -00. Låser ej. Plockar ur batteri. Låser manuellt (trycker ner dörrknappar, stänger bagageluckan o låser förardörren med nyckeln). Larmet har aldrig gått igång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.