|
|
|
|---|---|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Hej! Har fått ett konstigt fel, man märker det direkt man startar bilen. Den dippar ner i varvtal ungefär varannan sekund och varvar du upp den så fortsätter den likadant. Det vill säga att det följer inte varvtalet utan dippar ca varannan sekund även fast du dubblar varvtalet. Det känns även när man kör att den gungar lite fram och tillbaka i gången, speciellt på lägre växlar men som sagt med samma takt. Min första tänke var kedjan, men då skulle det följa varvtalet enligt min logik. Felet hänger kvar även fast bilen blir varmare men märks aningen mindre, men ingen större skillnad. Ingen motorlampa har tänts mem ska läsa felkoder senare idag. |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Läste felkoder nu och det var inget speciellt. Bilen har haft låg spänning nån gång och var endel felkoder pga detta men annars inget märkvärdigt. Samma symptom fanns kvar när jag startade den men efter tio min så var det helt borta, så var det inte igår. Jag drar slutsatsen att jag tankat dåligt bränsle för 3 dagar sen ( Qstar Umeå ) och har kört ca 30 mil och det har successivt försämrats. Efter full tank och lite spridarrengöring så är alla ojämnheter borta. Hoppas på att det håller sig så. |
|
Tycker det låter som EGR:en. Börja med rengöring annars byt. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Jag tror att de måste skett parafin utfällning i dieseln, det har ju börjat bli hyffsat kallt på nätterna och felet är nu borta efter att jag tankat fullt på shell. Men tack för tipset, tänker inte byta utan EGR det räcker att programera om den se om det blir skillnad. Men eftersom felet uppstår direkt man startar den och då är EGR ändå stängd så är jag tveksam, men det är klart, har den inte stängt riktigt så kanske?. Men detta borde ge felkod |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.