AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
600

Vilken(a) av dina sålda BMW:s saknar du mest och lite historik därtill.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den enda svensksålda M5 E34 Touringen-95. Tillverkad i i Oxfordgrönt med alcantara/textilklädsel. Köpt 98,hos BMW Solna, såld -00 för att jag trodde den skulle dyka i pris pga lågkonjukturen. Den visade sig stå värdebeständigt i minst 15 år. Köparen äger fortfarande bilen och den har gått under 10k mil och har fortfarande ett ypperligt skick. Brukad hur? En perfekt, ovanlig bil att ta en en landsvägstur i Uppland likväl som att fylla halva bagageutrymmet med prylar och dra en (om-)väg till landet. Givetivis fanns det gummimatta i bagageutrymmet. Ljudet ur denna vagn är, MMMM Helrätt:)

Krutis: Importerad 540iAT -98 i Safirsvart med Individual Sadelfärgat läder och trä. Extra allt förutom bensinvärmaren så den var inte fullutrustad. AC Scnitzer typ 3 18" fälgar från början. Intagen -00 och såld -04. Okänt öde efter försäljning. Det vinande ljudet säger allt men en M5 Touring blev det inte riktigt. Fö.ö de snedställda fjäderbenen bak var orsaken att BMW inte byggde en M5 E39 touring i mer än 1 ex tror jag. För mer info om krutis, se Länk

Ditt bidrag till denna tråd ser jag och vi andra fram emot, det vore en förmån att få läsa om din BMW.

Vänligen
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.