AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
14.342

6-serien F12, sveriges mest svårsålda bil?

Sida 3 av 3
Aha. Ja var bara nyfiken. Hade en imolaröd själv, tror inte jag sett melbourneröd på den modellen. De är rätt lika, men lite olika ton och skimmer och givetvis då solid/metallic. Oavsett snyggt. Tycker röd får fram formerna på bilen ordentligt till skillnad från t ex svart.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Grattis till fin bil med snygg därg!
När jag köpte min för snart fyra år sedan var färgen en av anledningarna till att välja just den bilen. Jag har den tredje varianten av röd, VERMILIONROT METALLIC (A82).
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
En fantastisk bil!! Otroligt snygg röd färg som passar bilen utmärkt, särskilt i kombination med den ljusa inredningen. Har fått spontana komplimanger både från tanter och barn!
pe
11
pelleM
540iX Touring -19
6-serie Gran Coupé är en fantastisk bil på de flesta sätt, men några svagheter hade åtminstone min (som 9 månader gammal med 900 mil på mätaren som tjänstebil på BMW Sverige kostade mig 40% under listpris).

Det är en stor och bökig kluns att hantera, känns ännu större än den är. Komfortstolarna är inte lika bekväma som i 5- och 7-serien, och ljudnivån är också lite högre. Och elmanövreringen av stolarna på de första årgångarna lider av ett konstruktions/materialfel (som eliminerades till MY 2014 eller 2015, tror jag) – glapp i drivrullen till höjdjusteringen gör att sittdynan kan glida typ en cm i sidled i kurvor, med ett tydligt och mycket irriterande klick. Finns dokumenterat på nätet, men det tog verkstan 3 försök lösa problemet – men det gick på garantin, och sedan funkade det fint.

Nu är de nere i mycket attraktiva priser, så slå till. Det trycktes ut minst ett femtiotal absolut fullutrustade demoex vid premiären, nästan alla vitmetallic – sådana bör det vara gott om i begagnat skick. Så värst mycket snyggare blir det inte!
Ko
45
Kobie10
Bmw 325i M-tech II - 89
Vad är ett rimligt pris för en 650 Gran Coupe m-sport facelift (typ 2014-2015) med den nya motorn samt hyfsad utrustning? Vill inte ha 2dr/coupe. Behöver inte vara fullbombad med utrustning, vill dock gärna ha m-sport.

Stämmer av utbudet på Blocket och blir inte riktigt klok....
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Det sniker sig in ej facelift modeller om du söker från-15, modeller producerat sent -14 eller tagen i trafik sent -14 alternativt tidlig -15.

Bästa är se på framlyktor och räkna ribborna på grillen. 10 ribbor på ej facelift, 9 ribbor på facelift.

Billigaste 650 gran coupe med facelift är den här

Länk

Crille
Ko
45
Kobie10
Bmw 325i M-tech II - 89
Ok tackar för info :)

Får nog nöja mig med en 2014/2015 för att få den uppdaterade V8:an på 450hk, läst att det varit lite strul med den gamla på 404hk...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.