AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
956

Förvärmning X5 40e

12
22
120d Stefan
120d, X5 40e
Undrar lite rörande 40e modellen. När jag laddar hemma med vanligt el-uttag så verkar det som om förvärmningen av bilen tas från batteriet, kan det vara för att det är för lite kräm i uttaget? När bilden innan förvärmningen visar 100% och jag sedan startar förvärmningen så när jag kommer ut till bilen är den kanske på 95%. Någon som vet om den även värmer batteriet eller bara cupén? Förvärmer ni era hybrider alltid nu när det börjar bli kalt?

Laddar du i vanligt vägguttag så sjunker kapaciteten med ungefär det du nämner. När jag laddar i vår wallbox så tappar den ingen kapacitet. Hur länge kör du förvärmningen? Jag har märkt att det räcker med 4-5min så är det behagligt varmt i bilen och då har den bara tappat 2-3% när jag använder vanligt uttag (låg effekt). Funkar så länge det inte är massa is på rutorna.

Jag vet inte om den förvärmer batteriet. Smidigast är att sätta en tid för när du skall köra. Då anpassa laddningen till det och då är batteriet "varmt" när du kör iväg.
Transocean
Trycker på den nedersta knappen på fjärren pekar genom fönstret and that's it! Bilen värms upp. Om bilen sen går 2 eller 2,5 mil på el kvittar väl när man aldrig kommer att klara sommarförbruket...0,47 mil på el.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.