|
|
|
|---|---|
|
Har fått nys om en relativt lågmilad m3 3.0 (12 000 mil) Går i diskussionen om det är en bra affär eller inte. Kring <150k är begärt för bilen. Bilen är en import från samma år den är tillverkad och har därefter gått i Sverige. Inredningen är som ny. Är besiktigad för tillfället då den stått i några år och fick nedslag på avgasvärden tidigare. Av erfarenhet att dömma så låter motorn fint. Karossen är vad jag ser helt rostfri men har lite ungdomsinspirerad styling med vinge på bakluckan och div påbättringar på sina ställen. Helheltintrycket är bra men vill man ha den mint är det omlack som gäller såklart. Utöver det fattas orginalfälgar. Handtag och listerna till stötfångaren bak är målade samma kulör som bilen och listerna. Hål uttaget i hatthyllan för större högtalare. Fattas lite clips i skuffen och någon har missat domkraftsförstärkningen när dom hissat upp den för däckbyte så bucklig finns under just bakom framskärmar. Synpunkter mottages tacksamt | |
|
Import eller inte gör ingen skillnad, bilen är 23 år gammal typ. Utifrån din beskrivning skulle jag säg att bilen är i OK skick, förmodligen ett vettigt "objekt". Att man bucklat tröskeln (inte bara plasten?) låter mindre kul, o inte gratis att komma till rätta med om det skall göras rätt. Originalfälgar borde inte vara något större problem att hitta, även om de inte är gratis. Det jag skulle oroa mig mest för är avgasvärdena, det kan vara nåt enkelt (dock svårlokaliserat) fel, eller något dyrare/jobbigare fel. Se till att nuvarande ägare får den igenom besiktningen innan du funderar på att köpa den. |
|
| Det låter lite dyrt? En del grejer är det att rätta till så hade nog hellre sett priset kring 115 | |
| Beror på vad du har för planer. Fixa seriöst o sälja med vinst ja då måste du ner kring 90-100. Fusk-fixa o sälja då kan man kanske ge lite mer. Fixa seriöst och behålla iaf 2-3 år då kan man ge lite mer (igen) om objektet känns rätt. Men som sagt, se till att den klarar besiktningen (avgasvärdena) innan köp, allt annat kan fixas relativt "billigt". Problem med avgasvärden kan i värsta fall bli en "never-ending-story". Får du den för 115 så gör du en OK affär även med bucklorna, men den måste ha klarat besiktningen. Å andra sidan åker väl priset upp när den är godkänd vid besiktningen gissar jag... | |
| Och jag baserar mina värderingar på att bilen säljs (vidare!) i Sverige. Kan man tänka sig att sälja till utlandet så får man bättre betalt i regel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.