|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320d F31 och hade den nyligen på aukt. service. Efter servicen har jag noterat en ändring i displayen. Där det bland annat visas hur långt bilen gått. Tidigare visades hur långt kvarvarande bränsle beräknas räcka. Nu visas dagens datum vilket inte visades tidigare. Vad kan ha hänt? Programvaran/kodningen har ändrats utan att jag bett om det eller är det bara en inställningsgrej? Jag tycker det var väldigt bekvämt att slippa gå via färddatorn för att se hur långt bränslet beräknades räcka. Någon som vet hur jag kan ändra tillbaka på ett enkelt sätt? | |
| du har provat med blinkerspaken trycka och skifta? ändra tripp, datum, totalmil,,,osv,,,? | |
|
Som sagt - tryck på spak-knappen så stegar du dig fram till önskad visning... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Pinsamt! Klart det var så enkelt. Jag hade faktiskt ingen aning om att det gick att ställa om displayen så. Jag satte "problemet" i samband med servicen eftersom jag upptäckte det då, men det kan ju lika gärna vara jag själv eller frun som råkat trycka. Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.