|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
AlexanderK: Entusiasterna har fel. Det är som att titta på gamla McGyver avsnitt. Bästa är att leva med minnet att det var fantastiskt. |
|
|
Loggar sällan in, men tittar varje dag. det är nog många som gör så... Måste säga att förutom att BMW är en underbar bil, är detta forum en anledning till att jag köper BMW. Hade inte haft råd annars. Bilägandet blir helt anat än om man bara lämnar in bilen. Men eftersom jag inte köper nya BMW har jag stor nytta v forumet. Har hängt här sedan 2001 såg jag nu... Matthias |
|
| Läser också här nästan varje dag utan att vara inloggad, mycke bra info som kommer härifrån..jo det var bättre förr..brytarspetsar..rosten..komforten..värmen...styrningen..haft en hel del Saabar..volvo amazon med liten sportratt, där kan man prata om bicepskraft..läste ett svenskt test av nya X3..att den var tungstyrd gäller att ha stora biceps... | |
|
Hade ett rätt långt uppehåll men läser nån gång om dagen nu igen. Mekar inte själv men det är intressant att läsa hur folk tänker kring utrustning och motorer i bilarna och stöter man på något fel så kan man höra om det är känt av andra på forumet. Läste igenom hela G30-tråden innan jag beställde vår, finns mycket bra info där. Dock upplever jag det som att responstiden på frågor är betydligt längre nu än den var när jag var som mest aktiv. Det finns fortfarande otroligt mycket kunskap och hjälp att få bland användarna så jag hoppas att forumet fortsätter leva vidare, det känns som forum fortfarande är betydligt mer sökbara efter gammal information än trådar på Facebook som mest handlar om här och nu. Dessutom har jag själv inte Facebook längre, så det är ännu svårare för mig. :) |
|
|
Är inne själv flera ggr om dagen som många andra utan att vara inloggad men man märker att forumet har inte längre samma tempo som för 5-10 år sedan... Autopower är iaf en av anledningarna till att jag har fastnat i BMW träsket sedan en bra tid tillbaka. Jag tror att några av anledningarna gällande dalande aktivitet på forumet jämfört mot tidigare år är -De flesta problem och förhoppningsvis även lösningarna finns avhandlade i arkivet -Folk skruvar allt mindre själv när vagnparken förnyas -Gamla rävar som lägger skorna på hyllan -Nya generationen är allt mer upptagen med fb, snapchat, instagram och selfies BMW M-POWER //Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig// |
|
|
Trots min sena registrering och få inlägg så är jag inne på AP ett flertal gånger dagligen. Även innan registrering så var detta forum ett kärt webbforum att besöka. Tidigare har jag mest hängt på Facebook, men har på senare tid insett att det för det mesta bara är SK*T, många "experter" och ingen speciell entusiasm finns.. Så från att fulltida i grupper på Facebook, så har jag konverterat mig till en AP:are och totalt lämnat den meningslösa ansiktsboken bakom mig. Jag ser hellre att det är få personer på AP med ett brinnande intresse för märket än (ursäkta fördomen) ett forum för 18-åringar som undrar hur man kapar fjädrar på bästa sätt.. Länge leve Autopower! |
|
| Det är sossarnas fel brukar jag säga.... | |
|
Lanab, där har du nog fel, det är ju redan fastslaget att det finns några som är skyldiga till "allt dåligt": ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ha ha ha humor finns det också på forumet ! |
|
|
Har hängt med i många år här, och det är stor skillnad på aktivitet. Som nämnts tidigare så sker mycket genom Facebook nu för tiden. Lägger jag ut en fråga på BoS så kommer svar nästan omgående. Lägger man ut den här kan det i värsta fall ta flera dagar innan någon svarar. Tror aktiviteten skulle öka betydligt om det fanns en AP-app då många bara använder mobilerna idag. Men den diskussionen är knappast lönt att dra i gång igen. Hur som helst så är det trevligt att denna sida finns kvar. |
|
|
Tillhör också de som gillar forum, har lite svårt för Facebook och Instagram mm så jag använder det inte sedan ett antal år. Det jag undrar är om man på Facebook kan få reda på hur man byter olja i en 5hp30 eller liknande? Om man hittar svaret på FB, finns det kvar och är sökbart? // Magnus |
|
|
Gissningsvis läser många alltmer på utländska forum, då det finns så mycket större kunskapsbas, även om AP är enastående givet det lilla språkområdet, och givetvis oslagbart för för Sverige specifika frågor. Jag har sällan varit inloggad men läst och lärt mycket, inte bara om BMW, tack alla som bidrar! |
|
|
Jag är registrerad sedan 2007-07-31 och läser här på ap oftast dagligen, några gånger i veckan iallafall. Haft 19 BMWs sedan 2007 (varav 10 st e39, ink M5 och ett par 540), aldrig ägt en bil av annat märke. Räknas jag som entusiast? ;) Finns många bra svenska och utländska grupper på FB som är nischade för respektive E/F-serie som jag hellre besöker än den stora gruppen Bimmers of sweden då de brukar hålla lite högre nivå. E38 Empire och E39 M5 owners club är bra internationella grupper om man har en modell som passar in där. Svar på fråga angående att hitta på FB är svaret ja, det finns en funktion för att söka i grupper för att hitta svar på de ev frågor man har så de inte behöver ställas igen. AP är trevligt och något annat, mer mysigt och lättöverskådligt så därför man är kvar även här :) Lite nostalgi på det också. Är 90a förövrigt som arbetar med IT. Klarar av att meka och serva med mina bilar själv men kan erkänna att jag lämnat bort någon enstaka gång vintertid exempelvis för byte av bromsar då jag bara har kallgarage. |
|
|
Brukar också vara inne på ap dagligen men ofta utloggad. Hittar svaret på så många frågor så det känns inte lönt att starta en ny tråd. :-) Tycker autopower är en av de bästa BMW källorna online fortfarande även om jag också märkt att det blivit lugnare här under dom 15 år som jag varit med. BMW 4 Life |
|
|
Sorligt som fasen, forumdöden. Var aktiv på många kul forum förr, Skyline.se, zatzy, enduromx, passagen bl.a. Allt är stendött, skyline.se fungerar som arkiv för ett fåtal, autopower är också ett bra arkiv. M3-portal verkar ha dukat under, även M5-portal verkar vara mera dött än levande. Runt 2007-2012 var det bra tryck i alla forum inklusive Autopower, blir vemodig och närapå tårögd när jag sitter och tittar igenom gamla trådar från 2007-20012, med användare som inte varit online på hur många år som helst. Vad hände med alla? Hur gick det för dem med alla sina projekt, idér och problem? Att besöka tio år gamla trådar i vissa forum jag använt mycket, är som att besöka en spökstad, fyllt med gamla minnen av något som sprudlade av liv, en del av min vardag i många, många år. Det finns ingen riktigt bra, tydlig förklaring till forumdöden, men några orsaker: 1: Google hittar fler svar än förr, det finns även fler svar än vad det fanns förr. 2: Youtube har tusentals briljanta guider, det dyker upp nya hela tiden. 3: Facebook inledde forumdöden på ett väldigt tråkigt sätt, inget består och diskussionerna sparades inte på ett bra stabilt sätt som på ett forum. 4: Facebook är även bekvämt då du inte behöver vara medlem på ett specifikt forum för att snabbt kasta ur sig en fråga. Ni vet, de där som blir medlemmar, kastar ur sig en snabb fråga och aldrig loggar in igen? Nä, nu ska jag försöka hitta på något roligt som lyfter humöret. |
|
|
Nu för tiden är det ju mest "besserwissers" och såna som vill bli "gudar" som skriver på AP, och andra forum med för den delen... Eller hur :D ? |
|
|
Hahaha. Jag vet inte vad som flög i mig, jag skäms, dawwe #skam |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.