AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.040

Inne just nu (10 st)

Sida 1 av 2
Transocean
AP är inte som förr :-(
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Nope, inte alls som förr.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller med. Var är alla istället?
Transocean
Instagram? Dagens ungdom tar ju knappt körkort mer, "de bilfientliga gröna" vinner val i många länder, serviceavtal, leasing/privatleasing....får man ett akut problem på vägen frågar man på AP en gång.

Var underhållande att läsa om kylvätskor eller 95 vs 98 oktan eller den eviga oljetråden.....
Samma på alla bilforum jag brukar besöka. Stendöda, dom flesta verkar ha flyttat till facebook. Väldigt synd... Har dock inte sett om det finns nåt bra svenskt bmw-forum på facebook.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Forumen dör sakta men säkert ut...

Men facebook lever.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Men är verkligen skribenterna på facebook? Jag tycker det känns som facebook började gå nedåt för 1-2 år sedan.
Ja jag tror att ”kidsen” hänger på Facebook, jag gör det själv (även om jag närmar mig 40). Bimmers of Sweden är ju bra om man vill se sönderstylade e-serie, men diskussionerna brukar inte bli djupare än att folk delar lite bilder. Sen verkar de som leder gruppen vara stolpskott men ska inte dömma dom för hårt då dom mer eller mindre barnvaktar ett dagis.

I BMW-världen så är väl Bimmerpost det forum jag läser mest i, främst för att det finns tillräckligt många trådar av det jag finner intressant.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Är väl också i Curling-generationen som inte orkar laga bilen eller ens är intresserad
av hur den funkar.

Min kollega låg hela helgen och lagade bilar och bytte till vinterdäck på alla barnens bilar medans killarna i 20 år åldern satt inne och spelade tv-spel.

Ungarna skulle aldrig nedlåta sig till att skifta däck på sina bilar, då får det bli verkstaden och pappa får betala.

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Nåja, när jag loggade in senast och tittade nyss var det 22 stycken, dvs en ökning med mer än 50 procent... :)

Syns det om man är inne, om man inte loggar in? Gör det senare sällan, även om jag läser.

Dagens unga ja,
"Våra dagars ungdom älskar lyx. Uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när de borde arbeta. De unga reser sig inte längre upp när äldre personer kommer in i ett rum. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig...."

Citat ovan vilket brukar tillskrivas Sokrates, är väl dock från Platon :)

Själv minns man den gamla "härliga tiden" med avdelningar som "Ris & Ros", ja vilket drag det fordon...menar fordom var här...
Ja, Ur led är tiden, för att citera Shakespeare :)
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Läser här varje dag men utan att vara inloggad. Loggade in nu, nu är vi 18st :).
Birka: Ökning med över 100% menar du väl :D?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
18...då är vi lika många som Svenska akademin "De aderton"! :D
Övriga liknelser är väl kanske iofs (som tur är) få...

Tycker du det är dött här, prova Hyundaiforumet eller Mercedesforumet...ett av få andra märkesforum som fortfarande har lite liv är väl Citroenforumet, men även där är det en liten kärna av kvarvarande entusiaster som står för merparten av "livet"...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Ping
:-)
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Dawwe, jaPp svårt det där med pocenten :)

Blev visst fel, antalet inloggade ändras ju hela tiden,...hm..ja så någon gång mellan 10 och 22 blev det ju rätt... typ :)
Samma här, läser några gånger varje dag men inte inloggad. Dock vill jag hylla detta forum då det har varit väldigt bra stämning och bra ton, förutom sista veckorna när det var krig mellan två stycken. Hoppas vi kan komma tillbaka till vår grund. Var med i ett Marinforum för några år sedan, det var ren och skär mobbing mot folk så Autopower "leder utvecklingen" :)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Fast båda är rätt. En ökning med över 100% innebär ju att även en ökning med mer än 50% är riktigt.

///BMW - Was sonst!
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Jag är inne varje dag , alltid inloggad. Skummar lite överallt i alla trådar. Är en del på Baby BMW där det "händer mer"..just ang M140.

Håller med Iggyman, tonen är väldigt trevlig här !
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Autopower ligger med i min surfloop och har gjort så i snart 15 år. Snabblänk till senaste 100. Tycker det går lite i perioder med inlägg, men trenden går tyvärr inte åt rätt håll.

Jag tror bilar nu har mindre problem än förut, vilket nog spelar in på antalet trådar. Kolla bara skillnaden mellan e39 och ex f1x. För 15 år sedan var det tråd efter tråd med problem på e39.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Danielb: Intressant reflektion, eftersom de flesta enstusiaster ju brukar vara ense om att Bmw var bättre förr....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag tror också att det generellt fanns många fler "engagerade" och hemmaskruvande bilägare förr, nu lämnar de flesta in bilen till verkstad för minsta lilla fel.

Dessutom har bilarna blivit mer tekniskt avancerade och utan datadiagnosverktyg är man rätt handikappad som amatör idag...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.