|
|
|
|---|---|
|
Jag ska kapa bilkostnaderna framöver och letar efter en ny eller begagnad bil för omkring 250kkr. I dagsläget kikar jag på en 1 eller 3-serie som båda är ok men det kanske finns andra bilar som jag bör överväga för den slanten. Mina krav är heller inte så höga. Måsten är automat och M-sport (eller motsvarande för annat märke). - Vilket drivmedel spelar ingen roll men tanken är att den ska gå ganska snålt - fyrhjulsdrift spelar ingen roll - Storleksmässigt - helst 3-serie eller mindre. Sedan, touring eller coupe spelar ingen roll - Årsmodell 2015 eller nyare Tipsa på! | |
|
Jag säger 3-serie utan att tveka. Begagnat skiljer inte priset så mycket men det är en mer genomarbetad bil på alla fronter. Den är byggd för att säljas i en högre prisklass och det märks. Begagnat finns nästan bara olika varianter av 318d och 320d så nån av dem lär det ju bli nästan vare sig du vill eller inte. Länk Länk ------- //Lövet |
|
Transocean |
Trean absolut. RWD och när du skall förhandla säger du att "den saknar X-drive"; prutläge. X-drive är nonsens. |
|
Ok, håller med om att 3-serien är mer bil. Lägger den på shortlist. Är A4 något att titta på? Har aldrig haft Audi, eller är det inte ens värt att fundera kring? |
|
|
A4 måste bli förra generationen för 250k om den ska ha lite utrustning. Innevarande generationen hamnar lätt kring 350k med den utrustning du letar efter (S-Line). Det blir lite av ett glapp där pengamässigt. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.