|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E39 som börjat strula, ibland så blåser det ingen varmluft till fötterna/golvet. Fläkten går som den ska men det reagerar inte när man trycker på knapparna vart det ska blåsa. En gång vart det helt stopp, fläkten gick men blåste inte nånstans så det började imma på rutorna, sen kom det tillbaka rätt var det va. Jag misstänker att det sitter någon spjällmotor under instrumentpanelen som styr vilken väg luften ska ta, som styrs med knapparna? Vart ska man börja leta? Mvh Robin | |
|
Hade samma på min 540 att någonting kärvade och att det inte blåste på fötterna. jag körde spjällmotorn fram och tillbaka ett antal gånger med programmet Inpa och sen dess har det fungerat. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag löste det problemet så här: Länk |
|
| pbengtss, jag har en efternarknadsstereo med ram runt som sitter limmad men jag får försöka bryta bort den och se, vilken sida satt volymen på? Tänkte ifall jag ska hitta på skruvhålet, eller det kanske ger sig automatiskt när ja är får bort ramen. | |
|
Länk |
|
|
Man kan ju pilla ur kliman utan att ta ur stereon. Så slipper du bryta loss grejer. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hur har det gått? |
|
|
Jag provade ditt tips, hade ur panelen och oljade på lilla fläkten på kretskortet men det vart ingen skillnad. Går inte att styra vart luften ska så vart lite less och vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Försökte lysa in när jag hade panelen borta men kunde inte se så mycket, visste inte riktigt vad jag letade efter heller, såg ut att sitta någon tempgivare eller liknade i luftkanalen där bakom men inget som såg ut att vara till spjället. Möjligtvis om jag får tag på någon med inpa som skulle kunna köra spjällmotorn, om det skulle räcka som för olaO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.