|
|
|
|---|---|
|
För nån månad sen märkte jag att shoppingluckan blivit svår att stänga. Problemet blev värre för var gång och till slut märkte jag att luckan hängde ner på höger sida. Såg oxå att spoilern på höger var på sniskan och låg cirka en halv centimeter över skarven mot karossen. På vänster sida är den i linje med karossen. Alltså är det nåt som måste justeras och dras fast igen. Nu hänger glaset i luckan så långt ner så att den tar i bakluckan. Hur justerar man shoppingluckan? mvh Lasse | |
|
Instruktion finns här: Länk Scrolla ned drygt halva sidan till ”Adjustment of rear window”. |
|
| Stort tack för tipset! | |
| Nu har jag kommit åt gångjärnen på glasrutan. Det vänstra löper lätt men det högra kärvar utav bara den. Det går att få båda sidor i linje ända tills det återstår ca 10 cm tills den är i stängt läge - då kärvar det högra gångjärnet fast och går inte att trycka ner. Resultat blir en shoppinglucka på sniskan. Vetefasen hur jag ska få den att gå lättare. Det är ju inte så lätt att komma åt leden där den sitter. Nån som har nåt bra förslag? | |
| Ny dag, nya försök. Skruvade ur de 4 torxbultarna som fixerar hela luckan. Vickade lite på den och så kom hela mekaniken ut. Dränkte axeln med oxidspray och sedan med 556. Sedan monterade jag dit bagageluckan och gav den lite motion och efter det så går shoppingluckan på plats och i linje med karossen och ramen i luckan. Det enda bakslaget var att jag stängde shoppingluckan med kablarna demonterade. Begåvat värre. Nu ska jag bara lirka upp den så är bakdelen i ordning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.