|
|
|
|---|---|
|
Körde bilen på motorvägen när helt det helt plötsligt började pipa från instrumentpanelen, i samma sekund ser jag den hemska motorlamps bilden... Det som jag tyckte också tyckte var konstigt var att jag ej fick en motorlampa som den lilla loggan utan på den större skärmen under som en halv motorlampa. Har sökt runt lite och felkoden känns väldigt oklar, har sett allt ifrån kamaxelsatsen till vanos? Är det någon som har stött på detta problem och vet hur jag skall gå till väga? Kan förövrigt säga att jag har hört rassel vid kallstarter men inte tänkt på det mer, och även när jag accelerar. Är det kamkedjesbyte på gång? Tack på förhand | |
| Så va det på min 325a. Jag bytte vanos, kamaxelgivare utan resultat. Sen tog lös sträckare och kollade om det var den och då kände jag att det aldrig blev nått motstånd då jag skruvade tillbaka den. Kunde så konstatera att kedjan var sträckt. | |
|
Misstänker att samma gäller för mig.. Hur gick du tillväga sen? Blev de kamkedjesbyte, eller räckte de med att byta lite delar? Berätta gärna lite mer :) |
|
|
Jag tror jag beskrev allt jag gjorde i ett inlägg här. Sök på mina inlägg eller felkoden som du har Jag bytte Kjedja och glidskenor. |
|
|
Hmm.. Väldigt liknande symptomer. Hur känns bilen idag? Ordnade sig allting? |
|
| Den känns jätte bra. Alla felkoder försvann direkt och jag har aldrig fått dom igen. Du märker direkt om kedjan är slapp då du tar upp ventilkåpan. Vilket dock är rätt drygt. Kom iväg att köpa nya bultar till den. | |
|
Vad skönt! Hoppas på samma resultat hehe Blir nog inte o skruva för mig ändå, även fast jag önska man hade kunskapen.. Den får rulla in på verkstad :( |
|
| du kan alltid öppna oljelocket och peta och försöka lyfta kedjan med en krok liknande grej | |
|
Jo de sant! Ska se vad det visar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.