|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en Lamborghini Gallardo Spyder från 2006. Vart precis och tvättade den på preem, och påväg tillbaka blev det några fullgasaccelerationer på landsvägen för att liksom minnas ljudet nu när den ska in på vinterdvala. Men plötsligt började bilen tappa ork, det gick knappt att hålla hastighet, och det hördes och kändes som att ibland inte gick på alla cylindrar, gången i motorn är annorlunda, tystare, .. och motorvarvet går låååångsamt upp när man torrgasar, även när man trycker pedalen hela vägen ner.. Jag bad min flickvän komma ut när jag kom hem (gick i 40km/h) och hon fick torrgasa, avgasljudet låter inte alls samma, och det kommer ”svetslåga” ur avgasrören. Är det någon som har någon idé ? Detta är typ 10 minuter sedan så jag har inte hunnit läsa felkoder. Tack på förhand! | |
|
Tvättat motorrummet? Skulle exempelvis kunna vara fukt vid en eller flera tändspolar. MVH Christofer |
|
|
Bilen blev tvättad i maskin, och den sprutar vatten ner i ribborna på motorluckan, så det brukar komma vatten på motorn, så din teori kan stämma, har tvättat flertal gånger utan problem, men allt kan ju hända! Jag har en Carly OBD2 och appen ”carly for bmw” Jag ska köpa Carly for vag, den borde väl kunna läsa felkoder på gallardon som tillverkades under VAG ? |
|
|
Tråkigt när sånt händer när man ska ställa av bilen också, verkligen piss... Kan vara den fick fukt in i tänddelarna när du tvättade, låt den torka i värme och testa sen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.