|
|
|
|---|---|
|
Hej! Igår skulle jag starta dieselvärmaren på min 530 -12 med kontrollen. Men de funkade inte. När när jag håller inne ”on” knappen så börjar lampan lysa grönt som den ska. Sen när jag trycker på start så händer inget. Bara helt svart, den ska ju lysa rött om den inte får kontakt. Är batterierna slut? Den gröna lampan är tänd så länge jag håller inne ”on” knappen iallafall. Läste att den slocknar snabbt om batteriet är dåligt. I fredags funkade de som de skulle. Några idéer? | |
|
Hade samma på min F11, bytte batteri, allt ok. Crille |
|
|
För någa år sedan var min fjärrdosa för dieselbrännaren helt död. Jag misstänkte batteriera. Men då hjälpte det att bara ”starta om” dosan genom att lossa och sätta tillbaka batterierna. Senare något år var jag vungen att byta batterier. Dosan har den lite ovanliga sortern AAAA som man normalt inte har hemma i reserv. Det var så jag upptäckte första gången att det räckte med omstart i och med att jag inte hade några AAAA hemma och satte tillbaka de gamla batterierna. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
| De var bara batterierna, men man börjar ju tänka på värsta scenariot direkt att sändarn i bilen gått sönder eller något.. Hade tur å hitta sista paret AAAA-batterier så nu slipper jag springa ut i kalsonger å jacka och starta värmarn manuellt haha. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.