|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta instrument panelen mot någon med annan färg och design. Tänkte något som denna, är trött på den röda tråkiga panelen. Till frågan. Har något bytt? Var köpte ni ifrån? Bilder? Länk | |
|
Att byta själva mätarhuset brukar inte vara svårt, sitter nog bara med några skruvar. Så ser det ut på e46 i alla fall. Möjligen att nyare modeller kräver mer demontering av dekorlister o dyl men den svåra biten är väl att det nya huset måste kodas in mot bilen så att det blir rätt med mätarställning och ev andra unika parametrar? På bilderna från ebay ser man att det är 2 hål i "kepsen" så det talar för att det är plättlätt att byta även på nyare modeller. Det är vad jag vet dock inte bara att klämma dit den nya enheten. På min cab där jag bytt mätarhus fick jag hjälp med att koda det nya huset så att det är en klon av originalenheten. Och att det skulle blivit enklare på nyare modeller håller jag för tveksamt. Fråga säljaren på ebay hur dom tänker sig den biten? Niklas Fransosen |
|
|
Det kräver garanterat någon form av programmering/kodning för att få det helt digitala instrumentet att fungera. Hur omfattande det är och vilka som klarar det, kan kanske BMW svara på - frågan är om de är villiga at koda in det åt dig om du köpt den från någon annan... Mvh Johan B Ps. Lite kuriosa - den "tråkiga" röda färgen som BMW har haft länge i instrumentbelysningen (innan de gått över till "TV-spel"), är ingen slumpmässigt vald färgton utan den våglängd som stör mörkerseendet i ögonen minst! BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ps du kommer inte undan den röda färgen då den skiftar till röd när det blir mörkt ute, Men även det går att koda bort. | |
|
Tänk så olika det kan vara med tycke och smak. Personlige älskar jag den orangea färgen på BMW:s instrumentpanel. Den ger mig en riktig BMW-känsla eftersom färgen varit orange sedan mitten på 1970-talet då min första BMW tillverkades. Själv önskar jag att det var orange dygnet runt istället för att det skall vara vitt ljus på dagtid. Som sagt, tänk så det skiljer sig med tycke och smak. :) |
|
|
Har du utökat instrumentkluster idag? Isåfall är de rätt lätt gjort. Typ byta och koda in det. Se bara till att huset är nytt eller ifall det är beggat så måste eprom vara nollat. Tänk åxå på att köpa rätt hus ifall du har HUD i din bil. Mvh www.facebook.com/bmwkodning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.