AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
427

Trögstryd BMW E46 330 Ci M

Ax
49
AxelE
E46 330ci M-sport Spacegrå - 2003

F34 320d GT M-Sport Alpinvit - 2014
Jag har en BMW 330ci M - 2003 års modell, 12300 mil, som jag ägt i 6år. Bilen har alltid varit trögstyrd, speciellt med sommardäcken och den har även en viss tendens till att självstyra/spårkänslig. Detta är påtagligt med sommardäcken, spårkänsligheten är obefintligt med vinterdäcken dock är den fortfarande påtagligt trögstyrd.

Så till sak - jag hade idag bilen inne på min lokala verkstad för jag har blivit less på att ha en trögstyrd bil efter 6 års ägande (min sambo som nu kör bilen mer klagar högljutt) - verkstaden håller med mig om att något är fel men servon har olja och man kan inte se något fysiskt fel på den.

Verkstaden är dock osäker om det är en hastighetsberoende servo, men vad jag vet har väl det aldrig funnits på Bmw e46? Är det vanligt att servon lägger av på dessa modeller? Kan jag blocka en från skroten eller finns det bättre eftermarknadsprodukter?
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Jag har nyligen köpt min 335'a och undrar också om det är något fel på styrningen.Startar bilen och svänger ut i 45grader och det är jävligt trögt.
Min 840 svänger jag ut med ena handen men med 335;an får jag ta i med två.Skall det vara så?Det är ju aktivstyrning som skall göra det lätt att tex.fickparkera!

Jag skall höra efter om problemet i nästa vecka eftersom det verkar fungera "avigt".

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.