|
|
|
|---|---|
| Hejsan hoppsan alla glada. Jag har en liten 318i 00'a som jag gärna vill plocka ut några hästar ur. Men då skulle jag villja veta vart jag kan tänkas vända mig. Ett trimchip från qvarnis lär det väl bli och även öppet filter, men något mer tips på vad jag kan slänga i för att plocka en del hästar? Turbo tycker jag inte är ett alternativ eftersom det är så pass dyrt och inte går igenom besiktningen. | |
Dino |
Lämna den till Ga´s bil i Linköping , jag lämnade in min 323a Chip+Filter och resultatet vart bänkad på 209Hk såd eär duktiga. det kan bli mindre på din då du har litte mindre motor. M-MotorSport |
| Ja, det klart attdet blir mindre, men det blir ju ändå mer... IAF än det jag har nu =). Ska även kolla upp det där med it's fun chippen och ett öppet filter, kanske kolla om det går bra att plocka bort mellan burken... Då blir det ju lite skönare ljud :). | |
|
Dino, No offense :) Jag vet inte hur duktiga Ga´s bil är iof men 39 hästar, med chip & filter!!! Are you serious?! -------------------------------------------- Länk |
|
Dino |
JAG GLÖMDE att säga att jag hade Sporavgassystem också men den är bänkad på rullande landsväg så jag har det på papper iallafall M-MotorSport |
|
Okej, Jag tycker i vilket fall som helst att det låter osannolikt. Nästan 40 hkr för dryga 10 tusen(?) på en sugmotor, utan att röra toppen dessutom.... Då skulle min få samma effekt som en 330, nja jag tvivlar alltså... :) -------------------------------------------- Länk |
|
|
Det är ju rätt ointressant hur många HK han fick efter trimmet om man inte vet hur många där fanns innan. Om det stämmer som alla bänkningar visar att 323 spisen har över 180HK så finns det ju en chans. /Per |
|
|
Betänk att 323i motorn är på 170hk i originalutförandet men den är trots allt på 2,5 liter och 325/525 ger ju 192hk i originalutförande så med rätt chip så är inte 209hk någon orimlighet. Freude am fahren |
|
Dino |
Jag kan inte intyga om det stämmer eller ej , men har det på papper iallafall , och den vart bänkad på 164Hk innan då den skulle ha haft 170 , men så sa de att det brodde på Avgasssystemet den matchade mycket bättre med Chippet på än orginal utförandet.sen påpekade de att de här bilarna brukar ligga runt ca 195 efter chip+filter . men ska ändå byta avgassytemet nästa månad och bänka den igen för att se ,tänkte ha Fullflödes system på den här gången M-MotorSport |
|
164 -> 209 = 45 hkr!! Jag måste ringa dom och beställa tid om detta stämmer, låter ju makalöst! Vet inte vad jag ska tro riktigt... Mvh Anders S. |
|
|
en liten notis: Sportluftfilter/öppet filter tillför INTE några hästkrafter, såvida inte motorn är race-trimmad (Rally och STCC bilar osv.) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Anders S: Annars finns det ett intressant trim för våra motorer hos Länk som ger 38hk:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Låter intressant, och mera rimligt också. Drygt 30´ och 38hk, men då byts kammarna ut... "K.sport Motorkit KS 1/46 für 328i, Leistungssteigerung ca. 28 kW (38 PS); Umbaumaßnahme: zwei K.sport Nockenwellen, K.sport Endschalldämpfer, modifiziertes Steuergerät (Drehzahl max. 6900 U/min.), Spezial-Luftfilter; 0-100 km/h in 6,7 sec., Höchstgeschwindigkeit 260 km/h; inkl. Montage 3.050,- " Men då gäller det väl att ta sig till Tyskland, eller finns någon representant i Sverige?? Mvh Anders S. |
|
|
Kör ner till Tyskland i vår så möts vi där och gör en uppdatering, är grymt sugen på detta kit. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Anders och robgus: kellenerskitet verkar mycket trevligt! Har dessutom endast hört bra kritik om dem, verkar vara ett toppenföretag! Lycka till och jag ser fram emot att läsa om resultaten! :-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.